onsdag 10 december 2014

Tröttmössa!

Städningen hos mormor avlöpte väl, mamma och jag samarbetade bra och det gick med en farlig fart. Mormor hjälpte också till och putsade korten på alla barnbarn och barnbarnsbarn så de blev så blanka och fina.

Sen blev det hemcykling för tillsnyggning inför julbordet. På väg mot restaurangen var jag bara tvungen att ta turfzonen på Stora torget och det gjorde jag mitt framför ögonen på en annan turfare som var på väg till samma restaurang så vi gjorde sällskap dit. Tyvärr visade det sej att två arbetskamrater blivit sjuka, så vi blev åtta till bordet. Maten var mums och vi åt nog allihop så magen stod i fyra hörn...väldans trevligt hade vi också! Under kvällen fick jag också tillfälle att hälsa på ytterligare en turfare, kul att få ett ansikte till på en av de röda gubbarna som springer omkring på kartan i min mobil.

Efter en liten turfrunda på hemvägen också blev jag sen sittandes vid datorn alldeles för länge....:). Segt var det i morse när jag skulle upp för att möta bästa kompisen på stan, men när jag väl kom igång blev dagen toppen. Julklappsshopping och lunch med Marie och sen hem en stund för att ladda till yogan.

Och nu hemma igen och såå trött, "dissar" nobelfesten och kryper under täcket med en god bok istället.

Nattinatti och sov så sött! Kram!

1 kommentar:

  1. Ja det är väldigt lätt hänt att man blir sittandes med datorn alldeles för länge.
    Har faktiskt nobelfesten på nu medans jag surfar, lite roligt att se alla som är så uppklädda.

    Kram

    SvaraRadera