lördag 11 juli 2015

Mera turf

Natten mellan fredag och lördag hade jag vandrarhem bokat i Eskilstuna, för på fredagkvällen skulle det bli turfträff där. Jag lassade in cykeln i gamla bilen och gav mej av redan på fredagmorgonen för att kunna turfa lite innan träffen. Jag parkerade utanför Vilsta sporthotell där jag skulle bo. Eftersom det var för tidigt att checka in lastade jag bara ur cykeln och gav mej ut mot första bästa zon som låg i Vilsta skogen. Där började jag med att virra omkring så det stod härliga till. Efter att ha valt fel stig två gånger blev det så rätt den tredje och där satt den...den första unika zonen för denna dag. Sen gick det lättare.....

Såsmåningom fick jag vända åter till vandrarhemmet för att snygga till mej inför kvällen. Slog till med ett par skor med kilklack och naturligtvis kunde jag ju inte låta bli att ta några zoner på vägen, bland annat en som låg på ett rätt "knöligt" berg. Jag var inte så orolig för att bryta ett ben, funderade nog mer på hur jag skulle förklara situationen om jag skulle bli tvungen att ringa efter hjälp. :)

Utan större olyckor kom jag i varje fall fram till restaurangen och delade en god middag med ett litet, men trevligt gäng med turfare. Så kul att träffas i verkliga livet! När middagen var slut var vi två som gick vidare till en pub för att glas till. Det blev en alldeles förträffligt trevlig kväll och innan vi cyklade hemåt blev jag erbjuden en guidad turfrunda av Plux dagen efter. Plux vann förra månadens guldmedalj på över en miljon poäng....kan man få ett bättre erbjudande?! :)

Efter inte allt för många timmars sömn på vandrarhemmet gav jag mej iväg i morse för att samla fler unika zoner och snart anslöt Plux. Ja, jösses en hel dag var det bara att trampa på utan att behöva läsa kartan, guidad av en världsmästare....inte fy skam, det inte!! Vi cyklade i våtmarker och längs vackra Torshälla kanal där det faktiskt också fanns en sluss. I våtmarken skulle jag fota lite fåglar, men fick bara med en gubbe och hans hund på bild.

Här är bild från Torshälla hamn där det var väldigt vackert.

Vi åt lunch i Torshälla och glass på ett väldans trevligt glasställe i Slagsta och många glada skratt blev det. Vi avslutade dagen med lite strandhäng och ett dopp vid Vilsta badet där jag tog zonen i vattnet. 150 unika blev till slut resultatet, tackar allra ödmjukast Plux för god guidning och trevligt sällskap. :)

Kan också meddela att gamla bilen efter lite påfyllning av olja gick som en klocka....ända hem! Ja, hörre´ni, en del dagar är det lite extra trevligt att få finnas till!! Kram och kärlek!

1. Kul att träffas med andra som har gemensamma intressen. Eskilstuna, där har jag bott en gång i tiden :)

1. Ja, det är verkligen jätteroligt! Man kan prata hur länge som helst! Och Eskilstuna är en väldigt trevlig stad!

2. Eskilstuna besökte vi för något år sedan, en fin och trevlig stad.
    Va kul med att träffa turffolket live :)
    Kram

1. Det blir stor skillnad att se deras spelprofiler på kartan i mobilen när man träffats på riktigt en gång. Att åka runt för att turfa på nya ställen är också kul, man får se så många trevliga och vackra platser.

3. Spännande att träffa personer man inte känner, men som har samma intressen. Då brukar det inte bli så svårt att få igång ett samtal. Då är du med andra ord fullärd nu efter senaste turfturen?

1. Jo, det var verkligen jättekul att träffa alla......och få en guidad tur av mästaren var en extra bonus! :)

4. Snygt jobbat där speciellt av dig, men även gamla bilen.
    Åsså riktigt fina bilder. Gillar speciellt den med killen och hunden. Den har något speciellt "i" sig.

1. Det var en väldigt trevlig kille med en lika trevlig hund och väldigt bra på bild blev dom också! :)

5. Kul att turfningen är en social grej på sidan om också ;) inte bra en ensam-hobby! Och att få egen guide! Lyx-bra!
    Fina bilder :)

1. Haha....ja, det var verkligen Lyx-bra! Och kanske lite bättre ändå!

6. Tänk vad du får se mycket av det här landet som inte syns från motorvägarna.

7. En ny härlig turfingtur! Kul att träffa likasinnade och få extra guidning! Ser ut som du hade bra väder!
    Ha det bra!

1. Ja, det var kanonväder......nästan för varmt faktiskt......fast det borde det nästan vara förbjudet att gnälla över denna sommar!