fredag 18 september 2015

Full fart i Västerås

Ja, nu har Cecilia turfat runt igen. Det blev en dag hemma innan det i tisdags bar av mot Eskilstuna igen för att checka in på bästa stället i stan. :) Medan jag väntade på grabben med stort G kunde jag ju inte låta bli att ta en liten turfrunda i stan, som faktiskt är över förväntan trevlig.


Min plan för de här tre dagarna var annars att samla så många unika zoner som möjligt. Efter mycket velande föll valet på närmsta stad med för mej massor av nya zoner, Västerås och dit bar det av redan på onsdagmorgonen. Jag parkerade vid Vallby friluftsområde som faktiskt var riktigt mysigt.


När cykeln sen hade lastats ur bilen hade Cecilia som vanligt lite svårt att ställa in "GPS:en", men efter några varv runt fick jag koll på både norr och söder och vänster och höger, skaplig koll i varje fall. Sen cyklade jag söderut och hade sån tur att centrum var så gott som tomt på andra turfare. Cykelvägen längs vattnet var också vacker i finvädret. En riktig njutning att turfa runt..


Sen bar det av för ett litet möte med Grabben som jobbar i Västerås. Han tände sin turfgubbe på kartan och för mej borde det ha varit en enkel sak att hitta rätt, men se det blev mer besvärligt än jag trodde. Till slut fick jag ett sms "Kom åt mitt håll!" Och det är ju inte alldeles enkelt när höger och vänster emellanåt inte är alls där jag tänkt mej och det finns fler trappor än en. Hur som helst hittade jag rätt till slut! :)

Sen bar det av vidare söderut, ner mot Enhagen som också var vackert. Här fick Cecilia sej en åthutning på en golfbana och så fick hon upp farten så inte ett enda kort blev taget. Till slut fick jag i varje fall fatt i bilen igen och kunde styra kosan mot Eskilstuna efter 147 tagna zoner.

På torsdagen stod regnet som spön i backen. Eftersom man får leta efter en mer envis människa än mej packade jag i varje fall in cykeln i bilen och begav mej tillbaka mot Västerås för att cykla norrut istället. Efter urpackning av cykel och inställning av "GPS:n" cyklade jag på och var tacksam för det tillfälliga uppehållet i regnandet innan plötsligt himmel öppnade sej över mej och jag blev så blöt att det gick att vrida ur kläderna. Att bege sej ut i skogen för att "fånga" några zoner på myrar kändes som det gjorde varken till eller ifrån.


Jag torkade inte förrän jag var på väg längs Svartån och solen plötsligt dök upp, ett ögonblick då det var riktigt härligt att vara turfare.


Endast 83 zoner blev på torsdagen mina innan jag begav mej tillbaka till bästa stället i Eskilstuna.

Och sen idag bar det av hemåt! På vägen var jag bara tvungen att svänga av mot Hälleforsnäs för att ta de två turfzonerna där. Jag orkade inte lasta ur cykeln, så ja, det fick bli bilen mot alla turfares heliga regel. Passade också på att besöka Lager 157 där jag investerade i en regnkappa i bästa KajsaLisa stil! Nu är det fortfarande bara nya gummistövlar som behövs!


Och när jag kom hem upptäckte jag att det var schemaplaneringsmöte på jobbet. Jag hann dit i sista sekunden och lyckades dessutom slippa arbeta när jag inte har tid. :) Och nu tvättas det i tvättstugan, kylskåpet är påfyllt och jag sitter här och funderar på om jag ska ta bara en pytteliten turfrunda för att prova mitt nya cykellyse!?

Kram och kärlek till er allihop!

12 kommentarer:

  1. :) Tur att inte jobbet störde mer än nödvändigt när du har så mycket att göra :) Du är härlig! Grabben dragit en vinstlott, minsann!
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag drog en vinstlott jag med, när jag träffade Grabben! :)

      Radera
  2. Aom vanligt har du aldrig tråkigt vad du än gör. Eskilstuna och Västerås är jättefina städer, speciellt Västerås tycker jag. Å det där med väderstrecken har jag också svårt för. En gps har jag liksom aldrig använt. Vänster och höger har jg inga problem med konstigt nog, men jag har då absolut inget lokalsinne...

    Grattis till alla turfzoner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menar min egen gps, hjärnkontoret. Jag börjar med att cykla åt det håll jag tror är rätt och om då min lilla turfgubbe går åt fel håll på kartan är det bara att vända till det blir rätt.....har man fyra vägar att välja på i en korsning kan det ta en stund...;).

      Radera
  3. Jag får nog åka dit och titta, Valby såg spännande ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var fint! Missade turfzonen i området för den var blockad, så jag kommer nog att återvända jag med, förr eller senare.

      Radera
  4. Det verkar som att du får se en hel del fint under dina turfrundor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får jag verkligen. Både stadsmiljö, skog och rena rama landet! :)

      Radera
  5. Så spännande att kombinera din fotografiska ådra kontra turfen :)
    Ett tipps om höger och vänster: På höger hans sitter tummen till vänster, på vänster han sitter tummen på höger sida ;) Västerås är en fin stad, har varit mycket på Valby...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det där underlättade verkligen......ska prova på nästa runda som förhoppningsvis blir i Linköping på måndag. :)

      Radera
  6. "Han tände sin turfgubbe" - för en utomstående låter det ju ... :-D

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig stad har aldrig varit där :) Hoppas du får en ny härlig vecka.

    Idag har jag tips på billiga bokhyllor på bloggen:)

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera