lördag 26 september 2015

Här föreligger en konflikt

Här på området finns en bastu, som går att boka på en lista i gemensamhetslokalen. Idag när jag kom hem från kolonin gick jag direkt ut och upptäckte att bastun var ledig hela långa dagen. Jag bokade mej från åtta och vid sju gick jag ut för att sätta på aggregatet. Jag tyckte det var varmt där ute, men reflekterade inte mer över det utan vred upp till max, jag gillar att basta rätt så varmt.

Så småningom packades väskan och jag begav mej ut för en skön bastu......och dörren var låst. Flera gånger har det varit så att någon annan bastat utan att skriva upp sej och arg som, han där uppe (där ser du BP) stack jag in ansiktet genom glipan på fönstret och vrålade: "Jag har faktiskt bokat här!!" Och får till svar: "Det har faktiskt jag också! Till klockan åtta!" Efter en titt på mobilen upptäcker jag att den bara är kvart i.

Men, men kan man inte skriva upp sej i god tid får man skylla sej själv om man får en skopa ovett och en bastu varm som helvetet självt. Nu avvaktar jag till halv nio innan jag gör ett nytt försök att inta den bokade bastun....för säkerhets skull!

Varm kram! ;)

6 kommentarer:

  1. Ha! Då fick du väl upp ångan både inom och utombords! Hoppas du njöt. Jag sommarbadar fortfarande men till vintern ser jag fram mot bastun efter doppet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ikväll behövde jag knappt bastun ens en gång! Med tiden tror jag att även jag kommer att bli en som badar året runt både i bastun och i sjön. Jag håller på att öva! :)

      Radera
  2. Hoppas bastun blev skön när det väl var din tur!

    SvaraRadera
  3. Jo, det var inte så tokigt även fast jag fått upp värmen redan innan! ;)

    SvaraRadera
  4. Ibland är man lite för snabb, men det löste ju sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog var jag snabb alltid och arg blev jag eftersom ingen skrivit upp sej!Jag trodde att de skulle knycka min tid igen.

      Radera