onsdag 4 januari 2017

God fortsättning

Hoppas ni haft en fin början på det nya året! Själv har jag haft det toppen! Själva nyårsafton firade jag i Köping ihop med grabben med stort G och hans familj. Vi var fem vuxna och fem barn som åt god mat, spelade uno och tittade på raketer. En lugn och skön nyårsafton förutom unospelet då, som gick rätt så vilt till ibland. :)

På nyårsdagen for G och jag mot Eskilstuna igen, via några turfzoner förstås. Ett av stoppen blev vid Herrfallet, en vacker plats vid Hjälmarens strand. Säkert väldigt trevligt att bo på campingen där under sommarhalvåret.


Jag passade också på att fira att jag blev regionsvinnare denna månad.


På måndagen skulle G jobba igen och eftersom jag inte är mycket för att ha tråkigt bestämde jag mej för att lasta cykeln på bilen och åka till Bålsta för att ta lite nya zoner. Och varför Bålsta undrar ni kanske? Jo, helt enkelt för att det var den närmaste stad som jag ännu inte varit och cyklat i. Det blev dryga fyra mils skön cykling och 62 nya zoner innan jag vände de tio milen tillbaks mot Eskilstuna igen. Bålsta var en fin, men rätt så ordinär liten stad att cykla i....bara en bild blev tagen.....på en cykel förstås, men inte min! :)


I tisdags morse bar det av hemåt igen, jag hade en tid för blodgivning på förmiddagen. Det gick fint och jag hade blodtryck som en tjugo-åring!


Dagarna hemma har det tvättats, fikats hos mor och far, promenerats med Hanna och Ella, skottats snö och simmats en kilometer ihop med Hanna och nu är det hög tid att packa för imorgon bär det av mot Eskilstuna igen.

Och med detta något komprimerade inlägg önskar jag er en riktigt god fortsättning på det nya året! Kram och kärlek till er!

19 kommentarer:

  1. Den första bilden är helt magisk!
    Stort GRATTIS till regionmästartiteln. Å som du håller på i alla väder så är titeln så himla välförtjänt.

    Bålsta - om det är samma ort som Åbergs Musse Pigg Museum ligger i - så kan jag hålla med dig - trist är bara förnamnet. Har varit där innan Lasse Åberg öppnade museum där och aldrig återvänt. Men ditt mål var ju spikat om man säger så;-)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är det Bålsta jag menar. Tog en zon precis utanför Åbergs museum. Om det hade varit öppet hade jag nog övervägt att gå in.

      Radera
  2. Att du har blodtryck som en 20-åring förstår jag som du cyklar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns bra att allt cyklande lönar sej! :)

      Radera
  3. Grattis medaljen! Bra kämpat och då är det väl inte dumt att få bekräftelse i form av ditt blodtryck!

    svar: 9 minusgrader var det i morse. Men inte en snöflinga utan strålande sol.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen snö hos er alltså. Jag planerar en resa till Halland, Skåne och Blekinge vecka 4 för att ta en ny medalj. Är det för kallt får jag ställa in, så nu hoppas jag på det bästa!

      Radera
  4. Grattis till titeln! Du måste ha jättebra kondis som du håller igång. Jag beundrar dig verkligen. Min självdisciplin när det gäller motion är under all kritik. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid tränat en hel del, och jag gillar särskilt att cykla. Turf är verkligen helt perfekt!

      Radera
  5. Grattis till mästerskapstiteln ;)
    Önskar dig en fin långhelg - var sig du jobbar eller inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Jag är ledig och tillbringar hela helgen i Eskilstuna! :)

      Radera
  6. Grattis till titeln, den var du sannerligen värd!
    Annars tänker jag precis som BP - Bålsta?!? Jag ser inte ens Bålsta som "stad" ;-) Men kul att det finns annat än Åberg som lockar där!

    Och den där första bilden från Hjälmaren - den är makalös! Tur att den gick att klicka upp så jag kunde njuta ordentligt.

    Svar: varför ogräs? Ja du. Temat var 2017 och nästa skulle handla om fröer (idag), så inte sjutton vet jag vad jag har för trädgårdsplaner inför året som jag har lämpliga foton på. Men att rensa ogräs i tid och mer ihärdigt, det ska jag banne mig göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bålsta hade drygt 60 nya fräscha zoner, jag hamnar både här och där tack vare turfandet! :) Och heja dej i kriget mot ogräset i sommar!!

      Radera
  7. Grattis till regionsvinsten. Det är inte dåligt att cykla så långt i vinterkyla.... Beundransvärt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du! Hoppas ni kommit fram ordentligt och har det riktigt skönt i värmen!

      Radera
  8. Grattis till turftiteln! Fantastiskt att du orkar turfa runt i snön. Fina bilder! Och mysigt att umgås med familjen. Jag får tyvärr inte lämna blod men skulle göra det om jag fick. Hoppas du haft det bra under jul och nyår och jag önskar dig ett fint nytt år med massa gott i livet! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara haft det bra, och du har med hunnit med en hel del trevligheter såg jag i ditt inlägg. Bilden på gammelmormor och Charles är jättefin!
      Kram

      Radera
  9. Grattis regionsvinnaren :) Cykelbilden var fränast på länge :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja.....riktigt snyggt hjulpynt!!

      Radera
  10. Det nya året flyter på och jag hoppas att det fortsätter så. Jag hoppas också att det lugnar ner sig sunt om i världen också....

    SvaraRadera