onsdag 25 februari 2015

Härlig dag!

Vilken vårdag vi haft i dag. Elin och jag hade planerat att åka och simma, men av olika omständigheter blev det en tur till Oxelösund och vackra Femöre istället. Det blåste lite vid havet, men underligt nog var det inga kalla vindar.....jag tror våren är här!


Efter en härlig promenad blev det lunch på restaurang Long i Oxelösund. Förutom vanlig kinesisk buffé kunde man välja på massor av olika sorters sushi. Jag är ingen sushi älskare, verkligen inte men bestämde mej ändå för att prova några olika bitar och faktiskt var det riktigt gott......så sushi till förrätt, buffé till varmrätt och friterad banan till efterrätt fick oss nästan att smälla av. ;)

När jag släppt av Elin vid hennes jobb for jag hem och tog cykeln ut på en liten turfrunda och tänk....de nya däcken höll!!

Nu väntar två nätters jobb och sen ska jag vara ledig från nätterna i nästan tre veckor och det ska bli så sköööönt.....kram och kärlek! :)

17 kommentarer:

  1. Det ser verkligen härligt ut! Vilken färg på himlen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var blå, blå och åter blå idag! :)

      Radera
  2. Svar
    1. Det var det också, Naturen har en läkande effekt på mej och tillbringa tid med sina ungar är ju inte heller helt fel! :)

      Radera
  3. Jag vill också ha vår här. Sushi älskar jag, men ingen annan i familjen så det blir långt mellan gångerna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det jag som håller på att öva mej, båda döttrarna går gärna på sushirestaurang och det är ju kul att så småningom kunna hänga med! :)
      Kram tillbaks!

      Radera
  4. Åh friterade bananer och glass som är så himla gott :) mycket godare än sushi enligt mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, friterade bananer dränkta i sirap med glass till är verkligen gott. Jag är glad att jag lyckades klämma i mej en banan också efter all go´ mat! :)

      Radera
  5. Visst var det helt underbart idag, speciellt kring lunch då vinden avtog.
    Kul att du gillade sushin! Jag älskar sushi, skulle kunna leva på den rätten - ja med olika "pålägg" såklart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var faktiskt gott! Får väl satsa på att äta ifatt allt jag missat under åren.....;)

      Radera
  6. Svar
    1. Ja, det var verkligen toppenhärligt. En försmak av vad som komma ska.

      Radera
  7. Vilket underbart väder, det är bara att njuta av det. Här har vi det grått. Går på natten imorron natt och kör hela helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då vet du vad du gör i helgen. Hoppas den blir bra trots jobb!

      Radera
  8. Fin föraning om våren i dina bilder! Nattjobb måste vara tufft. Inte helt hälsosamt heller har jag läst. Hoppas du får glädje av dina tre veckor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska göra vad jag kan för att njuta av ledigheten! :)

      Radera
  9. Det ser härligt ut med "nästan" vår! Gott med en lite längre ledighet. Det är bara att njuta! .

    SvaraRadera