tisdag 3 mars 2015

3/100

Idag har Cecilia varit seg. Kanske satt dagen igår i eller också var det blötsnön som föll utanför fönstret som fick mej att gå i slow motion idag. Tvättstugan klarades i varje fall av och fram på eftermiddagen när det slutade snöa blev det en liten turfrunda.....så skönt att komma ut lite.

Dagen avslutades på Pelles Lusthus med Kommunal Östs årsmöte, trevlig tillställning med massor av gott att äta. Nu kudden, så får vi se om Cecilia kan få upp farten lite till imorgon......:)

Avslutar med en bild på en gammal plåtbricka som jag fått som minne av mormor. På den har många barn och barnbarn åkt "bricka" utför backen där mormor och morfar bodde när jag var liten. Brickan ser ut därefter också, knölig och repad......... men underbart kär.

Det var inlägg nummer 3 av hundra....på återseende imorgon om ni har lust! KRAM

8 kommentarer:

  1. Så du var lika seg som jag då, bra, då är vi två-)
    Åså är du med i Blogg 100 också. Visst peppar det bloggare som annars kanske inte skulle blogga varje dag. Kul grej faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja faktiskt, jag hoppas jag kommer att hålla i! :)

      Radera
  2. Åh en klenod! Den borde nästan ligga i ett bankfack så att den inte kommer bort!

    SvaraRadera
  3. Efter en sådan pärs som måndagen bjöd på är det legalt att vara lite seg. Men du hann ju en hel del ändå. Brickan är otroligt fin och förstås ett ovärderligt minne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker jättemycket om den och är väldigt glad att just jag fick den som minne....jag ska vårda den ömt....inga mer turer ner för pulkabacken.....:)

      Radera
  4. Har Onsdag och torsdag natt med efter arbetad helg, men aldrig att jag har 10 dagars långledighet. Skulle dock inte tacka nej till det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går också ons- och torsdagnatt efter helgen.....och sen är jag ledig till måndagen veckan efter. Plånboken är inte alltid så tjock, men det finns ju andra värden här i livet! :)

      Radera