torsdag 12 mars 2015

Lååång turfrunda

Idag har jag cyklat nånstans mellan tre och fyra mil för att ta lite unika turfzoner i grannkommunen. Förra gången jag gjorde ett försök fick jag punka när jag var halvvägs, gruset som ligger kvar på gång-och cykelvägar är vasst som glas och punkade min cykel tre gånger på två veckor. Idag fick jag följe med min bästa kompis, sopmaskinen.......:). Vilken dröm att snart kunna cykla på nysopade gator!


Jag hade bara tvättstugan att passa klockan fem så det blev en lugn och helt fantastisk tur i vårsolen, matsäcken intogs vid havet.


Och imorgon ska vi begrava mormor....kommer nog bli jobbigt! Kram!

12/100

14 kommentarer:

  1. Ser ut som du haft en härlig dag! Skickar här styrkekramar via cyberrymden inför din dag i morgon! Kraaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bär med mej din kram och en hög med näsdukar imorgon.....
      Ha det bra!

      Radera
  2. Hoppas ni får en fin dag imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det ska vi försöka ha!
      Kram tillbaka!

      Radera
  3. Så bra du fått ordning på dina cykeldäck :) Kram för idag...

    SvaraRadera
  4. Ska tänka på dig idag.
    En tung dag för dig.

    Var tvungen att skriva ett inlägg på ditt förra blogginlägg, du fick mig verkligen att tänka till, tack för det.
    Och välkommen till Järnäsklubb i sommar.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi har inte riktigt kommit till skott att beställa än för det har varit mycket annat.....men vi håller verkligen tummarna för att de finns rum ledigt. :)
      En tung dag har det varit, men också väldigt, väldigt fin!

      Radera
  5. Så skönt det ser ut där vid havet! Och nysopade gator är ett underbart vårtecken. Tänker på dig idag och hoppas begravningen går bra och att ni får ett fint avsked. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken! Begravningen blev fin och jag tror mormor också är nöjd där uppe i himmelen.
      Nu ska jag ut på cykeltur i vårvädret för att lufta mej, mormor får hänga med på pakethållaren om hon har lust!
      Kram

      Radera
  6. Härligt väder att cykla omkring på :) Här har vi det underbar med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ut en riktig långtur i fin vädret nu och det ska bli skönt! :)

      Radera
  7. Oj, så mycket som händer omkring dig. Ser att begravningen gick bra, det var skönt att läsa.
    Gatusopningen är minsann ett av mina absoluta favoritvårtecken, ett som man kanske inte alltid tänker på.
    Varm kram till dig, hoppas att du för en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dej.....ha en riktigt bra helg!

      Radera