tisdag 17 mars 2015

Bildlöst!

Igår blev det en biltur genom vackra Sörmland igen, mamma skulle tillbaka till Eskilstuna lasarett. Solen sken från en klarblå himmel och vi gjorde flera stopp på vägen. Vi stannade till vid vackra Oxbro och när vi passerade Malmköping fick vi se att där fanns en hembygdsgård, och så blev det ett stopp till. Den var ju inte öppen förtås, men vissa saker kunde man titta på ändå....

Mammas undersökning gick bra och på hemvägen blev det kebabtallrik i Flen.....MUMS!

Idag packade jag in cykeln i bilen för att bege mej mot Oxelösund och ta de nya turfzonerna som dykt upp där. De var väldigt utspridda så idag tog jag faktiskt bilen milen mellan Nyköping och Oxelösund. När jag svängt av motorvägen och skulle köra mot Vivesta havsbad där jag tänkt ta första zonen missade jag att svänga och rätt som det var fick jag se en motorvägsskylt och nejnejnej hann jag tänka.......men misstaget var redan ett faktum och det var bara att följa påfarten för att åka tillbaka mot Nyköping igen. Jaja, jag fick mej ett gott skratt i varje fall!

Till slut var jag i varje fall tillbaka i Oxelösund och kunde börja ta zonerna.

Och här skulle det komma en massa fina bilder, men tyvärr verkar jag inte kunna lägga ut några. Datorn har bettet sej lite underligt några dagar........får väl se om det är dags att lämna in den för en genomgång igen.

Kram så länge!

4 kommentarer:

  1. Nu är jag säkert jätte dum men jag förstår inte vad turfzonerna är ??
    Att du cyklar har jag förstått.
    Hoppas att datorn din kommer igen sig och att den bara fått lite hicka.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Turf är ett fysiskt spel som går ut på att röra sej mellan "zoner" som finns utplacerade både här och där. Var zonerna är belägna ser du på en karta i mobilen när du laddat ner spelappen Turf.
      Jag hoppas också datorn är pigg som en mört imorgon igen!
      Ha det finemang!

      Radera
  2. Inte ett dugg roligt när datorerna krånglar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, på det viset tycker jag ruskigt illa om dom.....när det krånglar brukar jag få öppna plånboken och ta hjälp från expertisen. Är rädd för att det är där jag kommer att hamna den här gången också fast det tillfälligt har löst sej.

      Radera