fredag 6 mars 2015

Turfrunda och övernattning i Röda Villan

Till att börja med kan jag ge ett litet tips till alla bloggvänner. Rubriken trädklippning ger "sjukt" massa läsare just nu.....och det bästa av allt är att man inte ens behöver kunna klippa träd. ;)

Skämt åsido....nu vidare till min lilla dagbok som får ta vid då trädklippningen slutade i onsdags eftermiddag. Först blev det ett skönt yogapass, det enda som är synd är att själva meditationen är lite kort och lagom när man kommer så där skönt till ro med sej själv är det dags att "vakna".

Den här veckan kanske det i och för sej var lika skönt att jag inte "somnade" till ordentligt eftersom jag hade första natten på härbärget Röda Villan inbokad. Jag kom dit vid halv sju-tiden och då fanns redan den andra nattvakten där. Vid åtta-tiden dök de EU-immigranter som nu sover på härbärget upp. Det blev lite hälsningar och lite prat innan lugnet lägrade sej i huset. Röda Villan kommer så småningom få ett eget inlägg här i bloggen, men så länge bifogar jag en länk till gruppens facebook sida om någon skulle vara intresserad av att göra en insats.

I torsdags morse låste jag villan och tog immigranterna med i bilen och släppte av dem på stan. Sen hem för en dusch och sen bar det av till Flen på turfrunda med Tina. :)

Som vanligt blev det två rundor eftersom vi båda skulle ha zonerna. En av zonerna låg vid hembygdsgården som var rätt så vacker i vårsolen.


När Tina fick se Flens vattentorn sa hon genast: "Skulle inte förvåna mej om en av zonerna ligger där uppe!" Och mycket riktigt! Varje stad verkar ha en zon vid vattentornet och vid varenda en är det uppförsbacke!


Inte nog med att Tina fick rätt om det här med zonen, utan hon kan det här med att ta med kaffe i termos också. :) Vid zonen OrrestaÖ blev det kaffe och bulle i vårsolen.


Tack Tina för en mysig dag! :)

Sen blev det lite vila och iväg till Röda Villan igen.

Och ikväll känns det väldigt skönt att sitta i sin egen soffa med ett glas rött!

Ha en skön helg alla! Kram och Kärlek!

Och det var mitt sjätte inlägg i utmaningen Blogg 100

2 kommentarer:

  1. Turfrunda är ett nytt ord för mig. Måste nog kolla upp vad det där är. Låter lite som ngn form av geocaching...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det liknar geocaching. Man rör sej runt till fots eller med cykel och "slåss" om zoner med andra spelare. Det är bara att ladda hem appen till telefonen och sätta igång! :)

      Radera