tisdag 16 juni 2015

Målet är nått!

Idag har benen varit trötta efter två dagars turf. Har umgåtts med familjen och rensat ogräs vid kolonin. Lite vila och kaffepaus har också hunnits med.


Här kommer lite bilder från min runda i Huskvarna, tänk att jag fick se platser igår som jag inte sett tidigare fast jag bott i Huskvarna i nästan tre år som ung. Zonen HuskvarnaHamn var vacker.


Jätten Wist var nyrenoverad och fin och på närmare håll än nånsin förut.

När jag kämpat mej upp för jättebacken i området Öxnehaga där vi bodde bar det sen neråt.


Ett måstebesök var Huskvarna kyrka där äldsta dottern döptes för 26 år sen. Tänk vad de växer, de älskade ungarna! :)


Efter lite fish and chips på en trevlig restaurang lastade jag i cykeln i bilen igen och begav mej hemåt...utan blinkers. Jag tror bilkraken vilket ögonblick som helst kommer att falla i småbitar! Ett litet stopp blev det i varje fall vid Brahehus där en ny kung intog fästningen. :)

Ja, det var det! Målet på 10 000 turfpoäng innan midsommar är nått, nu tänker jag turfa lugnare ett tag......ska försöka i varje fall! Kram och kärlek!

12 kommentarer:

  1. Vad kul att komma tillbaka dit du bott förut! Och du får ju verkligen se mycket när du turfar runt. Grattis igen! Och vad bra att du ska ta det lugnare, har du läst nyheten: http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.3252770 Bäst att du är försiktig ute i skogarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dej! Läste också att det finns tecken på att nya vargar har fötts i dina trakter! Visst känns det underligt med så stora rovdjur alldeles nära?!

      Radera
  2. Fina bilder från Huskvarna, det är verkligen en vacker plats med många backar att kämpa sig upp och nedför. Bodde en kort period i Vättersnäs, då blev det en del promenader i Huskvarna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen vackert, men inte särskilt "turfvänligt" med alla backar.
      Kul att du också bott i närheten!

      Radera
  3. Klarar du verkligen att turfa lugnare :)

    SvaraRadera
  4. Grattis :) Önskar dig nu en turflugnare och jättefin midsommarhelg!

    SvaraRadera
  5. Huskvarna har jag åkt genom ett antal gånger, men tyvärr aldrig kört in i. Det får nog bli ändring på det. Så mycket det finns att titta på i vårt land. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst gör det! Turfningen har verkligen öppnat ögonen på mej! :)

      Radera
  6. Snyggt med kronan på där. Den sitter fint på dig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick lov att låna den en stund i Huskvarna! :)

      Radera