fredag 12 juni 2015

Ooooops

Efter en mysig tisdag var det så dags att göra de sista två nätterna innan långledigt. Min alldeles egna kollega Tina har semester, så jag gick nätterna ihop med sommarens vikarie. Fram på morgonsidan i natt upptäckte jag plötsligt att jag förlagt min jacka någonstans, då känner man sej hemma hos kunderna om man till och med glömmer kläderna där. ;)

Eftersom jag nog i varje fall kunde räkna ut att min jacka med personlig mobil, nyckel till skåpet på brandstationen och diverse andra saker varit borta minst ett par timmar och cirka tio kundbesök var det inte alldeles enkelt att komma ihåg var jag glömt den. Medan min stackars sommarvikarie plåstrade om blödande kunder, svarade i både telefon och rakel funderade jag över saken....och under tiden lyckades jag dessutom slarva bort bilnyckeln.....som vi hittade lite snabbare eftersom den saknades fortare.

Till slut hittade vi också jackan och lugnet lägrade sej hos virriga Cecilia igen. Min stackars sommarvikarie, som faktiskt jobbat som taxichaffis i många år tyckte i varje fall att jag körde bra.........får se om han vågar komma tillbaka i juli! :)

Ha en fin helg.....kram och kärlek!

12 kommentarer:

  1. Sånt där är jobbigt när man är mitt uppe i ett jobb, kul att det löste sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var tur det! Hade jag inte hittat jackan hade jag inte kommit in i skåpet.......och då hade jag inte kommit in där hemma......ja, jösses vad jag hann tänka på mycket!

      Radera
  2. Bra att det löste sig, skönt nu med långledighet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jätteskönt! Vädret är perfekt för ledighet!

      Radera
  3. Det är lika bra att sommarvikarien kommer in i det direkt - ingen smekmånad där inte. Om du fortsätter på det här sättet kommer han att mognat fullständigt efter några veckor med dig;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha....jo.....om han nu ¨vågar komma tillbaka!

      Radera
  4. :) Skönt att allt kom till rätta till slut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt! Jag blev väldigt glad när jag hittade den i hallen hos en av kunderna.

      Radera
  5. :)
    Ser att du gjort rent hus på Visingsö och grattis till de 10.000!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska se om det blir ett inlägg om det ikväll...eller om jag somnar! ;)

      Radera
  6. Ibland blir det virrigt :) Skönt att du hittade allt! Och med tanke på Dellas kommentar tror jag det är läge att gratulera turfmästaren! Kram

    SvaraRadera