tisdag 30 juni 2015

Sörmlandsleden etapp 35:1

Kvällen är här igen! Kom hem hungrig som en varg och lagade mat i rasande fart och bara för att det är ledig dag och allt, hällde jag upp ett glas rosé åt mej. Jag hann bara sätta mej ner och ta en klunk och tjong slog jag ut allt vin över maten och mej. Maten räddades hjälpligt, jag torkade upp det värsta och satte igen tänderna i den stekta fisken utan att byta om....blodsockret måste upp. Precis när jag ätit klart stod snygga grannen i hallen. Jag gjorde nog inte succé precis i mina vindränkta byxor, vader som fortfarande var skitiga av diverse geggamoja och fyra tomma vinpavor på diskbänken. Jaja, jag vet i varje fall att vaderna blev skitiga av en mil med vännen Tina på Sörmlandsleden, att vinpavorna de senaste åren endast innehållit saft och att jag knappt ens fått i mej något vin......... ;)

Och så lite om en underbar tur på Sörmlandsleden. Vi gick etapp 35:1 som är en rundslinga runt Nävsjön, en promenad på ca 8 kilometer i fantastiska miljöer. Nävsjön är nog framför allt en sportfiskesjö med inplanterad ädelfisk. Många åker hit för att fiska och vill man fiska från båt eller bara ta en roddtur finns båtar att hyra.


Men vi gick som redan sagts. Överallt fanns det grillplatser med övernattningsskydd.


Det var så himla vackert och bara en liten regnskur fick vi över oss.....eller två då kanske!



Tina badade nästan med hund och allt! ;)




En härlig dag tillsammans med Tina idag och som ni kanske märker har molnen skingrats igen......tack goá ni för alla snälla och tänkvärda kommentarer på mitt inlägg igår! Kram på er allihop!

Ps. Just ja....vet att jag har läsare som är väldigt kunnig på växter.....är det möjligvis någon som vet vad detta är för blomma? Ds.


10 kommentarer:

  1. Sörmlandsleden har jag gått mycket på, säkert den etappen också, fina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra med just en rundslinga, så man kommer tillbaka till bilen igen. Ska se om jag hittar några fler såna som jag kan gå. :)

      Radera
  2. Hahaha! Skrattade mst åt början av ditt inägg - uppenbarligen, för det där med att gå en vandringsled verkar vara jobbigare om man säger så;-)

    Å det roligaste är faktiskt (förutom allt rött på dig) att ja fotade en exakt likadan blomma i söndags i ett område jag aldrig varit i förut Tyckte den var vacker och att den såg ut som ett klockspel liksom. Ska nog kanske lägga upp den på bloggen jag med. Anki (http://ankistankar.blogspot.se/) är ju expert på sådana saker;-) . Den tjejen kan precis ALLT om floran och faunan i vår svenska natur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bp! Jo, grannens uppdykande kom alldeles vid fel tillfälle......så att säga! :)
      Och sen har jag bildgooglat blomman och jag tror faktiskt att det är en orkidé som heter nattviol.....håller koll på din blogg....precis som vanligt. Hej!

      Radera
  3. Men vad vackert det är därborta vid Nävsjön. Tror jag får planera in en utflykt.
    Fint att det är mer uppåt igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det känns bra faktiskt! :) Och ännu bättre efter den vackra vandringen runt Nävsjön.
      Ha det bra!!

      Radera
  4. Det ser faktiskt väldigt trevligt ut, det där. Lagom ansträngande terräng och fina vyer. Hur var det med myggen?

    Och så skrattade jag gott åt starten på ditt inlägg, typiskt att snyggingen skulle dyka upp just då!

    SvaraRadera
  5. Vilken otur att grannen dök upp just då. Lite kul så här efteråt kanske. Det ser ut att vara en väldigt fin vandringsled med varierad natur. Ha det gott.

    SvaraRadera
  6. Haha, grannen måste i alla fall haft kul! Och man ska ju bjuda på sig själv :) Tur att maten inte blev helt förstörd, för i såna ögonblick tål man inte så mycket...

    Fantastiska bilder från er dag! Läste om just den slingan på facebook dagen innan faktiskt, hade aldrig hört talas om den förut. Vid Skottvångs Grufva finns en trevlig rundslinga på dryga milen :)
    Puh idag är det varmt! Provade lägga mig en stund på den halvfärdiga altanen men det blev för varmt. Imorgon blir det havet. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset om rundslingan vid Skottvångs Grufva. Den ska jag gå när vädret blir lite svalare igen. Kan tro att det var lite varmt på altanen.
      Ha det riktigt skönt vid havet imorgon! Kram

      Radera