måndag 1 juni 2015

Nästan sommar!

I morse for jag till festlokalen vid kolonin för att hjälpa mamma och pappa att köra ner låneporslinet till cateringfirman. Passagen in till lokalen med regntunga syréner var jag bara tvungen att föreviga!


Mamma hade gjort så fint med små buketter med blommor från deras trädgård i värmeljusstakar till festen. Jag fick några med mej hem som blev den allra sötaste sommarbukett, nu i en dessertskål.


Det och en liten turfrunda blev det hela idag......femnätters veckan väntar.

Kram och kärlek!

15 kommentarer:

  1. Vilken härlig syren-passage! Och jättesöta små buketter :) Ha det bra på jobbet. Åker till Nyköping på torsdag men då lär du väl sova :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt är jag ledig, men jag ska köra yngsta dottern och hennes sambo till Skavsta. Ja, ska kolla när det var så hör jag av mej- Kram

      Radera
  2. Det behövs lite vatten för att naturen skall bli bra på bild, snyggt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite vatten.....nu känns det nästan som det är sol som behövs istället!

      Radera
  3. Vilken häftig passage. Kan tänka mig att det luktade helt underbart. De små buketterna är jätte fina.
    Ha nu en fin kväll. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passagen var som gjord för en prinsessa! :)
      Ha en fin dag! :)

      Radera
  4. Åhh, vilken härlig bild på syréner. Här har våra syrener bara precis börjat få blad...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man vill kunde man ju faktiskt följa den här vackra tiden upp genom Sverige för att få njuta av den riktigt länge. :)

      Radera
  5. Vilken underbar bild på syrenerna . Jättefin passage.
    Ha nu en underbar onsdag.
    Tack för fina bilder.

    Tjingeling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ha en bra onsdag.....ska bli skönt att gå och lägga sej ikväll, istället för att åka till jobbet! :)
      Ha en bra onsdag du med!

      Radera
  6. Hej igen! Tror inte jag stannar så länge, utbildningen är redan kl 10. Så det får bli en annan gång. Nästa torsdag, den 10:e, ska jag vara 16.30 nere i hamnen så då skulle det funka med en fika innan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska visst vara helt omöjligt det här.....nästa torsdag sover jag fram emot fyra på eftermiddagen. Om vi inte får till det innan min långledighet får jag väl ta en liten turftur till dina trakter, så kan vi äta lunch i Gnesta istället.
      Kram

      Radera
  7. Syrener är ljuvliga! Bildar dom dessutom ett valv som på din bild, blir det fantastiskt fint!
    Synd att din sommarbukett inte är fräsch hela sommaren. Så vacker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var som en riktig sagoentré....och luktade gott gjorde det också! :)

      Radera
  8. Det är vackert med syrener. Romantiskt på något sätt. Kram Bosse

    SvaraRadera