torsdag 4 juni 2015

Kär

Många svenska kvinnor är hemligt förälskade i Ernst, jag är kär i Martin Emtenäs jag! Har precis avslutat dagen med att se mitt favoritprogram Mitt i naturen. Under sommaren går det fem avsnitt som heter Mitt i naturen-sommar där sammandrag av seriens olika säsonger visas. Ikväll mötte Martin Emtenäs naturentusiaster och deras landskapsdjur runt om i Sverige. Programmet är ett sammandrag från Mitt i naturens landskapsturné som spelades in 2009. Det spelar ingen roll att det är en repris och spelades in för snart sex år sedan.....jag blir bara helt förälskad i Martins och de andra eldsjälarnas entusiasm. Man ser det mer och mer sällan.....människor som brinner för sin sak.

Dröm sött! Kram!

18 kommentarer:

  1. Nehej, Ernst är jag minsann inte förälskad i!!! .. Jag förstår dig angående Martin i Mitt i naturen, han är otroligt engagerad i det han gör, det ska han ha cred för!
    Jag är däremot hemligt förälskad i en äldre gentleman :Jan Eliasson, vice generalsekreterare i FN, så sympatisk och diplomatisk! Å så är jag förtjust i Rolf Lassgård och Peter Jöback och Björn Skifs..och och...ja,hihi, listan kan ju göras lång!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe....susjos....det finns många trevliga karlar därute...för mej är det förstås Martin och så Claes Malmberg för hans livsinställning....Lasse Åberg för sin livsglädje...och som du säger listan kan göras hur lång som helst......:). Tror du jobbar i natt...hoppas den blir lugn med lagom många nya bebisar.....kram!

      Radera
  2. :) Ernst tjatas det nog om och jag gillar att du nämner tv:s mysigaste grabb - jag tror inte jag någonsin kommer se honom som något annat :) - men mysigast är han oavsett ålder!

    SvaraRadera
  3. Han är verkligen en entusiast! Fler sådana!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det skulle Sverige må bra av! :)

      Radera
  4. Alltså hur man kan bli förälskad i Ernst är mig en gåta. Jag tycker han är slickigt och - nej usch!
    Din kille har jag aldrig hört talas om måste jag medge. Googlade honom och - ok, ja, alltså - nej, honom får du ha för dig själv. Ingen konkurrens från min sida;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.......du får ta och kolla in ett naturprogram med honom....det är då man trillar dit.......:).

      Radera
  5. Då är vi rivaler! Jag gillar också Martin Emtenäs, såg programmet i går kväll! Toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev ruskigt imponerad när de klättrade upp i talltoppen för att inventera örnungarna i boet högt däruppe. Jag ska se till att se alla avsnitt som går i sommar......bra med Svtplay!

      Radera
  6. Försök lura med honom på en turfrunda, låter roligare än Ernst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha....ja, du det blir nog inte det lättaste. :)

      Radera
  7. Håller med dig om att det är kul och titta på Martins program. Han gör att man själv blir lika entusiastisk och nyfiken som han själv är. Här är det inget skådespeleri. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är just äktheten hos honom som tilltalar....och sen att han smittar av sej med sin entusiasm.

      Radera
  8. Har hört om denna kärleken till Ernst, själv har jag aldrig förstått mig på den ;)

    SvaraRadera
  9. Nä Ernst har jag aldrig fallit för, men vet många som gjort det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, ett tag pratade alla om Ernst och hans sommarprogram.....kanske att jag sett ett halvt avsnitt....nån gång.

      Radera