söndag 19 april 2015

Helgen

Sitter här och kurar skymning. Jag har fått en konstig vana på långledigheten, när solen går ner slocknar jag också och sen vaknar jag när det blir ljust vid halv fem-tiden, tack och lov har jag somnat om åtminstone nån timme.

Annars har helgen varit fin med strålande vackert väder. Igår var jag vid kolonin hela dagen, en stor del av tiden låg jag på mage och fotade......en av dom bilderna blir mitt bidrag till HELGBILDEN.


Idag har jag varit hemma hela dagen för att städa. Brorsan var här också här och bytte blandaren i köket och efter sista strykningen på ett par skåpluckor blev köket färdigt på eftermiddagen. Det blev så fint så och som sällskap till första middagen i "nya" köket fick jag Hanna som kom på besök.

Och nu har jag massor av tid över. Röda Villan har stängt, utbildningen till arbetsplatsombud är färdig, köket är klart och lägenheten är nystädad.........ojoj....vad ska jag göra nu!? ;)

Kram och kärlek!

29 kommentarer:

  1. Turfa och fota? Det blir väl bra som aktiviteter nu när du har tid över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, måste bara skaffa ny mobil först.....batteriet tar slut efter en halvtimmes turfning och att använda extrabatteriet funkar inte......turfrundornar blir lite väl korta för min smak.

      Radera
  2. Du får väl ta till cykeln och ge dig ut på några milslånga turfingturer! Har en känsla av att du alltid är i farten så en stunds avkoppling ibland kan sitta bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, mobilen funkar dåligt så jag har nog för tillfället inget annat val, ska leta genom hyllan efter en bra bok och inta soffläge......:).

      Radera
  3. Du får väl ta till cykeln och ge dig ut på några milslånga turfingturer! Har en känsla av att du alltid är i farten så en stunds avkoppling ibland kan sitta bra!

    SvaraRadera
  4. Att leva med ljuset är ju inte dumt!
    Vakna när solen går upp, ta kameran på en cykeltur i omgivningarna och spana in andra morgonpigga två- och fyrbenta och bevingade individer. Önskar jag kunde....

    SvaraRadera
  5. Alla borde vi leva med ljuset - jag tror att det hade varit det mest naturliga :)
    Så skönt att ha en massa tid att göra vad du vill! Njut!

    SvaraRadera
  6. Jag gör likadant, slocknar när ljuset slocknar och sover till gryningen! Sen ligger jag mest och slumrar tills det är dax att stiga upp! Ikväll lär jag somna ovaggad. Putsat nästan alla fönsters utsidor och planterat om en del blommor. Nu känner jag mej rätt mör i kroppen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som du fått mycket gjort.......förstår att du är mör i kroppen.
      Sov gott! :)

      Radera
  7. Åh vad härligt att köket är klart! Kul att du fick sällskap av dottern till första middagen. Ja du kanske skulle prova att bara sitta och läsa en bok eller nåt mellan turfrundorna :) Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska göra ett försök att sitta still i varje fall!
      Ha en bra vecka du med! Kram

      Radera
  8. Toppen bilder. Det är förresten en himla massa folk som har kravlat runt den härhelgen;-) Undrar vad det kan bero på... Fototeman förpliktigar verkar det som;-)

    Chilla och gör ingenting, sov ut trots ljuset och troligen fågelkvitter klockan 04:00 mitt i natten. Det skulle jag göra iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att kravla runt på mage var en himla rolig förpliktelse! :)
      Och idag blir det mycket vila.......fem nätters veckan börjar ikväll!
      Ha en bra vecka!

      Radera
  9. Du får väl turfa lite om du har svårt att softa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju det där med batteriet i telefon. Det går slut på en halvtimme när appen är igång och extrabatteriet går inte att använda......knappt att den vanliga laddaren fungerar ens.......får helt enkelt ta mej i kragen och skaffa en ny mobil.....

      Radera
  10. En intensiv helg verkar det som. Det är nog inte helt fel att ta en paus emellanåt och bara njuta av tillvaron.....men ibland kan det vara väl så svårt, kan jag hålla med om. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det värsta är att jag nog njuter mest av tillvaron när jag håller på med nått. Det viktiga är nog att kunna hålla ett lugnt tempo och hålla stressen borta.
      Kram tillbaks!

      Radera
  11. Men sååå underbart att ha tid över. Du kom säkert på nåt roligt att fylla den med. Nu njuter vi av åter en solig dag.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi....sol ända till onsdag har jag hört på väderrapporten! :)
      Kram

      Radera
  12. Kurar skymning är ett gammalt uttryckt som jag gillar. Både att säga och praktisera. Jättefin bild. Chilla du på. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man gjorde ju det förr, innan elen fanns. Man kurade skymning och när det blev för mörkt tände man antingen fotogenlampan eller också gick man helt enkelt och la sej.........och faktiskt är det rätt mysigt!
      Kram

      Radera
  13. Skönt att få saker gjorda, låter som en effektiv helg. Passa på att njut av det fina vårvädret nu.

    SvaraRadera
  14. Själv vaknade jag kl 02 inatt, då var det minsann inget ljus någonstans! Och lite konstigt eftersom det var ungefär då jag somnade natten innan. Ur led är tiden.
    Så. Vad ska du nu hitta på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter just och lurar på om jag ska ta cykeln till stan och investera i en ny mobil........och sen ska här turfas.....till och md turfmormor ligger före mej i listan och det vet i 17 om jag kan ta.;)

      Radera
  15. Åh vad härligt. Det händer saker i naturen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Backsippan är verkligen härlig när den tittar upp!

      Radera
  16. Vilken läcker bild! Och visst är det härligt när man fixat det man haft på gång - men som du skriver, tanken finns där; vad ska jag göra nu? :)

    SvaraRadera
  17. Det är inte lätt att göra ingenting. Det behöver man träna på. Ska vara nyttigt har jag hört....

    SvaraRadera