måndag 27 april 2015

Tacksamhet

Igen är det måndag och jag tar mej tid att fundera över vad som gjorde mej tacksam förra veckan......och det är en hel del.

Mina ungar och deras respektive

Ny mobil.....

...Och att turfgubben dök upp i den också

Bra batteri och starka ben för långa turfrundor

Ett jobb som jag älskar

Våren

Mat på bordet och rent vatten att dricka

Kolonin

Naturen

Flygbiljetter till Alicante bokade

Att få bestämma själv

Det blev veckans lista! Och vill ni se fler listor kan ni klicka här!! Kram och kärlek!

14 kommentarer:

  1. Turfgubben är med :)
    "Mat på bordet och rent vatten att dricka" ... lätt att glömma - skönt att komma i håg :)
    Önskar dig en god fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  2. Vissa saker som mat på bordet tar man lätt för givet. Vatten är jag evigt tacksam för! Roligt med bokad semesterresa :) Och visst är det härligt att trivas med sitt jobb! Ha det bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir en veckas yoga och vandring i de spanska bergen! :)
      Ha det bra du med!

      Radera
  3. Härligt med en bokad resa att se fram emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska verkligen bli roligt! :)

      Radera
  4. Härligt med bokade biljetter, nu är det en rolig tid med planering framför dig eller?
    "Att få bestämma själv", ja det är en känsla vi alla måste vi ha ibland. Inte bara vara andra till lags hela tiden och anpassa sig, Man behöver få bestämma själv, för att kunna vara sig själv och det vill ju ju vara.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Resan är redan färdig planerad av andra. Det är en vecka med yoga och vandring i de spanska bergen......ska bli härligt!

      Radera
  5. Svar
    1. Ja, den är faktiskt jätteviktig! :)

      Radera
  6. Mat på bordet och rent vatten - så självklart för oss - så livsviktigt för många. En sak som vi verkligen bör vara så tacksamma för. Tack för att du påminde mig om det. Det ska jag komma ihåg till mina tacksamhetslista någon gång. Trevlig Valborg önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rent vatten är något som vi ofta glömmer att uppskatta!
      Hoppas du hade en fin valborgsmässoafton!

      Radera
  7. Ja vattnet är att vara tacksam över. VI har det så bra som kan dricka kranvattnet. Att få bestämma själv, det är bra och en frihet, i de allra flesta fall ska jag kanske tillägga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mej är det verkligen skönt att få bestämma själv......jag njuter av att vara singel.......i varje fall just nu!
      Hoppas du hade en fin valborg!

      Radera