onsdag 15 april 2015

Long time no see

Hej bloggen.....länge sen nu.....projekt blogg hundra (hundra blogginlägg på hundra dagar) är nedlagd...ligger redan långt efter i utmaningen och tycker dessutom att känslan av att behöva få till ett inlägg om dagen har sänkt kvalitén på inläggen....om de nu någonsin haft någon....men viktigast av allt är att kravet jag ställt på mej själv genom att gå med har alldeles förtagit glädjen med bloggandet......så som sagt....Bye, bye blogg 100....gör ett nytt försök en annan gång!

Vidare kan jag berätta att mitt liv de sista dagarna har varit kaotiskt. I måndags morse blev det sju-tåget till Norrköping för att gå sista delen i kommunals grundutbildning för arbetsplatsombud. Efter en trevlig dag blev det tåg hem vid halv sex och sen iväg till möte med Omställning Nyköping där jag förberett ett medborgarförslag som jag presenterade, hemma vid halv tio.

På tisdagen vaknade jag vid kvart över fyra på morgonen, stressad av att kanske försova mej till dag två av grundutbildningen. Så småningom iväg till sju-tåget för ytterligare en tur till Norrköping. Hemma vid halv sex och iväg till yogan för ett skönt pass och sen hade jag väl räknat med att åka hem och lägga mej, men tji fick jag.....istället blev jag inbeordrad till en extranatt med patrullen.....tjohej.....jag har i varje fall slagit mitt gamla rekord på 26 vakna timmar i sträck med två timmar......och en liten extraslant blir det väl också i lönekuvertet i maj.

Nu är det lunch onsdag och jag väntar på att åka iväg till bilbesiktningen......läskigt.....får se hur det går?! Och sen har jag fyra, härliga, lata, lediga dagar framför mej....... ska börja med att bara hänga i soffan och kolla runt på nätet och läsa ifatt lite hos mina bloggkompisar ikväll........YES!

Här kommer lite bilder från härliga Labroängar, som jag besökte i söndags. De här dagarna har jag verkligen varit glad för det härliga lugn som alla naturupplevelser i helgen gav mej. Massor av kärlek!

En av bänkarna där man kan slå sej ner och se ut över ängarna.


Dräneringsdiket som leder över ängarna och ut i havet.


Ibland önskar jag att jag hade ett bättre objektiv. Jag tror nämligen att det var en havsörn som dök upp över fjärden.......om ni klickar på bilden kanske ni kan se den!:)


Och sist vill jag höra med er läsare om det är någon som vet vad det här är för blomma?


23 kommentarer:

  1. Efter en så hektisk tid kan du verkligen behöva några helt kravlösa dagar. Gör då bara det du känner för. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör bara det jag känner för......och har det så bra!

      Radera
  2. Full fart kan man säga! Tur att du har lite ledighet framför dig så du kan gå ner i varv!
    Vackra bilder från Labro ängar, där har jag inte varit ännu i år!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Full fart kan man säga! Tur att du har lite ledighet framför dig så du kan gå ner i varv!
    Vackra bilder från Labro ängar, där har jag inte varit ännu i år!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag cyklar dit ofta nu. Det händer något hela tiden och just nu håller jag utkik efter kungsängsliljan som blommar vilt på ängarna.

      Radera
  4. Hoppas besiktningingen gick bra! Det brukas kännas att man lever när man gör sånna där pass. En fördel kan vara att man sovit bra före... Belöningen känns bra då lönen dyker upp :) Vad beträffande fågeln har du säkert rätt ja, blomman är jag helt ute på... Bänken såg verkligen rogivande ut med sin vackra miljö :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Besiktningen gick bra och den historien ska jag berätta i nästa inlägg. :)

      Radera
  5. Önskar dig sköna lediga dagar :)
    Önskar jag kunde hjälpa till med blomman - men är det något jag är bra på så är det inte blommor ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha......jag kan en del, men en sån här har jag aldrig sett förut.
      Ha det fint!

      Radera
  6. Späckade dagar och mycket vakentid, 26timmar är nog något jag inte ksulle orka med. Hoppas du slapp köra iallafall den natten.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag sa ifrån att köra redan när jag tog natten......jag vägrar köra när jag sovit så lite.
      Kram

      Radera
  7. Fina bilder. Fågeln är en fin gammal havsörn och blomman heter sloknunneört!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att det var en havsörn......och tack för hjälpen med blomman! :)
      Ha det fint!

      Radera
  8. Oh, så häftigt att du lyckades fånga en Havsörn på bild. Nu hoppas jag att du verkligen vilar och njuter av dina lediga dagar. För det har du verkligen gjort dig förtjänt av.
    Ha det gott.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskade att jag fått en bättre bild, men när jag tagit mej fram till fågeltornet på Labro hade havsörnen gått till vila och syntes ingenstans!
      kram tillbaks!

      Radera
  9. Ibland måste man stanna upp och fundera på vad som är viktigt i livet.
    Härliga vårbilder, ja jag ser örnen så häftigt;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är viktigt och kul här i livet.....och det är nog mitt största problem...:)!

      Radera
  10. Min fru skulle veta vad det är för blomma. Du måste vara rädd om dig. Det låter som du lever ett för tufft arbetsliv. Det är min personliga erfarenhet som får mig att "lägga mig i". Bara av omtanke. Den där bänken ser härlig ut. Hoppas du får fyra mysiga dagar och att bilen gick igenom besiktningen. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken......kram tillbaks!

      Radera
  11. Precis den anledningen till att jag inte går med i dessa utmaningar där man "måste" blogga varje dag. Vill bara skriva när jag känner för det, det ska var lustfyllt och inte ett tvång. Så jag tycker du gör helt rätt i att lyssna till dig själv och dina känslor! Njut av dina lediga dagar nu. Imorgon fredag kommer jag jobba i Nyköping på morgonen och sen äta lunch någonstans där så om du skulle känna för en lunchträff vore det kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mia! Jovisst måste man se till att de saker man kan påverka i livet blir så positiva som möjligt! Så kul att du kommer till stan......vore roligt att träffas för en lunch.....ska se om jag kan hitta din mailadress, så hör jag av mej där.....:).

      Radera
  12. Vad roligt! Jag har 073-987 54 74 om det är något. Har telefonen avstängd medan jag jobbar ca 8.30-11.00. Ses vid 12. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi......ska bli trevligt!! :)

      Radera