fredag 3 april 2015

Låång fredag

Den här dagen blev verkligen lång.....och trevlig. Jag klev upp som vanligt att satte igång att måla köket. Strax ringde mamma och pappa och frågade om de kunde komma förbi en stund. Jag fick en jättefin bukett med tulpaner och en påse med mumsig choklad.....som snart är slut!

Sen ringde Elin och frågade om vi skulle ta en fika på stan.....och det är klart att man inte tackar nej till det. Valet föll på Hellmanska gården och det var verkligen inte dumt att sitta i solen på deras bakgård och fika. Lite shopping blev det också och på vägen hem visade jag Elin Nyköpings Ljusfabriks bod nere i hamnen. Där kunde jag nästan ha handlat ihjäl mej, men jag väntar till köket blir klart med att köpa något nytt.


När jag kom hem blev det målning igen och faktiskt börjar bit efter bit bli färdigmålat. Det är så himla kul att plocka in sakerna i mina "nya" fräscha skåp.....som inte längre är smutsigt gula utan vita och fina....


En riktigt bra låång fredag blev det och den är inte slut än på några timmar......nattjobb väntar!

Ha en riktigt god fortsättning......KRAM OCH KÄRLEK!

34/100

10 kommentarer:

  1. Såg härligt ut i vårsolen.

    SvaraRadera
  2. Så härligt att få nytt och fint i köket, men pauser behövs alltid. Ha en fortsatt trevlig påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blir verkligen fräscht......det blir till att sitta vid köksbordet och äta i fortsättningen.

      Radera
  3. Långa dagar behöver inte kännas långa utan rätt så trevliga! Ha det så gott och GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man har trevligt är det ju bättre ju längre det blir......:)

      Radera
  4. Med tanke på att långfredagar ofta är riktigt tråkiga lyckades du alldeles utmärkt med aktivitetsblandningen här. Å grattis till solen. Avis är vad jag är;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tur på en av veckans lediga dagar.......sol och sällskap förgyller lediga dagar.

      Radera
  5. Köket ser ut att bli kanonfint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det blir bra, och tänker vad pengar jag spar på att måla istället för att byta alltihop.........:).

      Radera