måndag 6 april 2015

Vi hade i varje fall tur med korven.....

Oppps, vilken sista natt vi haft i natt, kunderna har skött sej alldeles ypperligt, det är personalen eller i vilket fall jag som varit lite mer än lovligt virrig. Vi gav oss av som vanligt, min kollega körde och jag skötte allt det andra. Rätt snart skulle vi tanka och vanan trogen åkte vi till Statoil för att fylla på diesel. När jag stoppade in kortet i maskinen fick vi besked om att kortet var ogiltigt och efter att ha vänt på det efter alla konstens regler stegade jag in på macken och frågade vad sjutton det var frågan om egentligen.....varpå jag till slut kunde konstatera att vi var på fel mack. Egentligen skulle vi kört brandbilen och hade därför kortet kopplat till den bilen. Men Statoil har god korv och efter en liten överläggning med kollegan beslutade vi oss för att strunta i skammen och gå tillbaka in för att få oss varsin kokt med bröd.

Sen iväg mot nästa mack, och där passade kortet så bra så. Koden knappades in och tankningen påbörjades....plötsligt ropar min kollega: "Du tappade något!" På marken ligger en handskriven lapp med texten: "Varning, använd inte maskinen! Mitt kort fastnade och jag har fortfarande inte fått tillbaka det!" Jag får panik, även fast det "bara" är företagskortet som fastnat och jag börjar tillsammans med min kollega trycka på diverse knappar och banka lite mer eller mindre våldsamt på den satans maskinen. När vi bestämmer oss för att avvika från platsen och jag letar i fickan efter jobbmobilen.......hittar jag kortet. Tänk vad en lapp kan ställa till! :)

Sent omsider bar det iväg in till brandstation för lunch, när vi ätit klart kommer min kollega och ber mej om bilnyckeln för hon glömt något i bilen. Jag letar och letar......och hittar ingen nyckel. Precis när jag bestämt mej för att söka läkare efter helgen kommer jag på att det faktiskt var min käre kollega som körde och därmed hade bilnyckeln. Det är 17 inte enkelt att vara "patrullare" inte.

Resten av natten avlöpte väl och alla kunder lever fortfarande och har hälsan i behåll. Nu ser jag fram emot några nätters ledighet......känns som det behövs.

Här en bild från eftermiddagen när jag träffade min allra bästa familj vid kolonistugan, några av dem är med här.


Kram och kärlek alla!

35/100

19 kommentarer:

  1. Roligt att ta del av men kanske inte så kul att vara "mitt i smeten"! Ibland går det troll i saker och ting men allt slutade ju väl! Skön avkoppling med familjen kan jag tänka!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade faktiskt vansinnigt roligt.....i varje fall stundvis.....;)!
      Ha det bra du med!

      Radera
  2. Skönt när man kommer "levande" ur röran ändå ;)
    Det ser ut som en fin stund ute för er i bild! :) Vi går mot sköna tider!

    SvaraRadera
  3. Ja du, det blir värre sedan, men det vill du nog inte höra anar jag. Men åt andra sidan har du ju redan viss erfarenhet om man säger så;-)

    SvaraRadera
  4. haha.....blir det värre än så här kommer jag att få allvarliga problem.......men, men....kul har vi i varje fall i virrvarret........:)

    SvaraRadera














  5. "A comedy of error" kan man kalla dina upplevelser idag.
    Lyckligt slut vid en jättefin kolonistuga! Inte dumt alls!

    Ruth i Virginia


    SvaraRadera
    Svar
    1. Trasslet bara hopade sej där ett tag, men som sagt slutet gott, allting gott!

      Radera
  6. Du verkar behöva lite vila efter det där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, om det fanns tid. Idag upp klockan sex och snart är målaren här (förhoppningsvis) för att tapetsera om........:)!

      Radera
  7. Oj, det låter som om dit huvud är lika virrigt som mitt... Tur att det går att se från den ljusa sidan, det blev i alla fall ett bra blogginlägg av det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog är mitt huvud virrigt alltid! :-))

      Radera
  8. Virriga nätter känner man igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)......vi var lite oroliga för efternatten när allt det här hände redan på förnatten.......men det blev ju tack och lov inte mer virrigt.....!
      Ha det bra!

      Radera
  9. Efteråt kan man skratta åt stressrelaterade tillfällen men så himla jobbigt det är, när man är mitt i problemen - känner igen det där. Jag undrar hur lång tid min man och jag letat efter saker, som han håller i handen ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är en sån där typisk situation som kan hända mej också. En gång letade jag efter mina glasögon en halvtimme innan jag hittade dom på huvudet på mej själv.......:).

      Radera
  10. Lite virrigt verkar det ha varit, känner så väl igen det.
    Många gånger har man glömt förarnyckel i andra änden
    av tåget när man kommer fram och ska starta upp, bara
    att gå tillbaka:-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. En typisk......"Det man inte har i huvudet får man ha i benen!".

      Radera
  11. Ibland sorterar hjärnan lite som den vill. Det är väl ett sätt att protestera mot överbelastning. I regel funkar den bra igen efter vila och omstart.

    SvaraRadera