onsdag 1 april 2015

Lurad

Jo, jobbade ju i natt med min kollega Tina och det var min tur att ratta kommunbilen. På väg till ett larm gick det lite extra fort och när vi skulle passera ett rödljus tändes en jättestor lampa uppepå trafikljuset.......mmmmmm.......tänkte jag. Det tog inte längre än två sekunder innan Tina sa....."Ja du, det där kommer att bli dyrt det! Och ett väldigt snyggt foto kommer du att få"......jag såg tusenlappar med vingar och jag såg hela storhelgs OB:et från påskhelgen bokstavligt talat flyga sin kos....!

Varje gång vi under natten passerade rödljuset, vilket vi gör rätt så ofta, började Tina att humma......"MMM, hur fort körde du egentligen?......Mmmmm, det kommer nog att bli dyrt för dej det här!" Fram på morgonsidan grät jag nästan och till och med Tina började nästan tycka synd om mej och avslöjade till slut sanningen....lampan som tändes är en lampa som finns där för att registrera höga fordon. Lampan används för att kunna skynda på växlingen mellan rött och grönt ljus om till exempel en buss dyker upp........luuuurad!

Vi bestämde oss också för att busa med ett par kollegor, så vi gömde oss bakom deras bil. Tina skulle skrämmas, för det är hon bra på och jag skulle filma, för det brukar jag vara bra på. Vi trodde kollegan skulle runda motorhuven på bilen, men hon kom från andra hållet......överraskningen blev ändå total, men filmen blev sådär....missade liksom själva poängen.....

Annars fortgår köksrenoveringen med vissa komplikationer.....men det ordnar sej nog det med!

Kram och kärlek!

17 kommentarer:

  1. Kul på jobbet, men visst är det typiskt, folk gör inte som dom vill man skall göra.

    SvaraRadera
  2. Kul att man kan ha roligt på jobbet :) Lite jobbigt när folk inte gör som man vill bara ;)
    Önskar dig en bra skärtorsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en bra fortsättning på dagen du med! :)

      Radera
  3. HAHA Nä ibland går det inte som man vill:-)
    GLAD PÅSK

    SvaraRadera
  4. Jag önskar dig en Glad påsk.

    SvaraRadera
  5. Bästa skräckfilmerna är där man lämnar mycket åt fantasin. Apropå det där med lampan som tändes: Varje gång jag passerar en fartkamera smyger jag reflexmässigt upp handen och döljer halva ansiktet. Om det hjälper ifall jag kör för fort vet jag inte, men jag kan ändå inte bromsa reflexen. Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé.......det ska jag börja med jag också......;)!
      Glad påsk till dej med!

      Radera
  6. Haha :-) Vilket aprilskämt! Hoppas att du har återhämtat dig! Fin påskhelg till dig. /Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag har återhämtat mej.......men för fort kör jag nog inte på ett tag! :)

      Radera
  7. Puh! Vilket aprilskämt! Önskar dig en Glad Påsk nu i lugn och ro :-)

    SvaraRadera
  8. Jag varken skämtade eller blev skämtad med. Lugnt men lite tråkigt...

    SvaraRadera
  9. Där lurade hon dig rejält ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses ja.......och hon bara nappade på det faktum att lampan tändes just när vi skulle passera! Hon är påhittig......min kollega......:)

      Radera
  10. Hahaha för aprilskämt nummer 1. Där lärde jag mig nå't också:-)
    Tvåan är lika rolig den och filmen är i bästa Hitchcock stil.
    Glad Påsk på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det kanske är skräckfilmsregissör jag ska bli när jag blir stor......;)!

      Radera