söndag 12 april 2015

Solnedgång

Jag tänkte delta i Marits HELGBILDEN. Där ska man visa lite bilder och berätta lite om sin helg.

Efter målning, tvättstuga och däckbyte tog jag beslutet att bege mej till Tjuvholmen för att titta på solnedgången i fredagskväll. Jag packade filt, te och smörgås och fick en magisk stund ihop med min kamera, bilderna kommer senare i inlägget.

När jag kom hem från utflykten slocknade jag nästan direkt och sov i nära tolv timmar, på lördagmorgonen var jag helt klart redo för långledigheten. Då blev det en liten turfrund, ett besök i stugan, middag med Elin och rummikub hos mamma och pappa, trevlig dag!

Idag blev det ett skönt besök på Labroängar, mer om det kommer en annan gång. Helgen avslutades med ett hiskeligt tufft pass med BodCamp gänget......ojoj, får väl se imorgon var träningsvärken blir värst den här gången.

Och här kommer några bilder från i fredagskväll......kram och kärlek!




30 kommentarer:

  1. Vilken fin solnedgång du fick :) och det låter som en minst lika fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en riktigt bra helg! :)

      Radera
  2. Spännande himmel du fångat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bytte färg när solen gått ner, orange blev till rosa.

      Radera
  3. Så skönt att sitta där ensam med sin kamera. Och riktigt snygga bilder blev det. Njut av ledigheten och ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att vara själv och dessutom utan både TV och laptop. :)

      Radera
  4. Vilka fina bilder du har fotat, låter underbart att sätta där helt själv...

    SvaraRadera
  5. Fina bilder, sen var det det där med däcken, suck. Får prestationsångest.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag packade bara in dom i bilen och körde bilen till verkstad.......lätt som en plätt! :)

      Radera
  6. Tjusiga vackra bilder. Woooow säger jag.
    Ha en fin ny vecka nu.

    Kramis.

    SvaraRadera
  7. Wow, vilka bilder! Solnedgångar kan vara knepiga att fånga på bild men du har verkligen lyckats!
    H en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tog väl några stycken och i varje fall två blev något sånär! Rådjuret hade jag sån tur med, det mötte mej när jag kom ner från berget och stod bara där och tittade på mej ända till jag fick fram kameran.....:)

      Radera
  8. Så härliga färger! Solnedgångar kan vara magiska. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solnedgångar får mej alltid att reflektera över naturens storslagenhet och människans litenhet. En liten stund för reflektion........

      Radera
  9. Fantastiskt fina bilder! Du har verkligen lyckats förmedla den magi du upplevde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en skön stund på berget......nu väntar jag bara på sommaren så jag kan ta mej ett dopp på mina solnedgångsutflykter.....

      Radera
  10. Riktigt härliga bilder :) Så fint rådjuret posserar för dig :) Tjuvholmen!!! Finns en sådan ö vid inloppet till Sundsvalls hamn också. Tog vind av segelfartygen på väg in i hamnen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar om det kan vara bakgrunden till namnet på vår holme också.......?

      Radera
  11. En batteriladdande fredagskväll som fick dig att sova ut! Intressant kombo! Tycker att din helg verkar skön - en helg med extra allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och snart är det helg igen......tiden går så fort!

      Radera
  12. Fina bilder du fick till där på kvällen.

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara kvällsbilder :)
    Älskar solnedgången!

    SvaraRadera