onsdag 7 januari 2015

10 år

Idag firar jag trots alla "otäcksheter" som händer runt omkring oss i världen. Jag firar att jag varit rökfri i 10 år!

För precis tio år sen tejpade jag igen mitt sista paket cigaretter för att efter 20 år som rökare göra ett seriöst försök att sluta. Lite skumt att tejpa igen paketet kanske, men för mej var det ett bra sätt. Jag vågade inte slänga dem, för då var jag rädd att jag skulle få panik, springa till affären och köpa ett nytt paket och ta en cigg innan jag ens hann tänka. Istället tog jag fram paketet när abstinensen slet som värst i kroppen. En gång gick det faktiskt så långt att jag klippte upp det, men i sista sekunden hejdade jag mej och hämtade tejpen istället. Jag öppnade det aldrig mer, men tejpade det gjorde jag fler gånger. Paketet såg faktiskt rätt roligt ut när jag till slut kastade det. :)

Näe, inte var det lätt att sluta röka inte, men jag lyckades och det är jag så himla glad för! Jag kan andas fritt och jag orkar allt jag vill! Turfa runt bland annat! ;)

Här kommer en bild från en turfrunda som får symbolisera glädjen att kunna andas fritt och må bra!! Kram på er!

12 kommentarer:

  1. Grattis! Ingen liten bedrift! Verkligen något att vara stolt över :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att jag en gång började röka är nog det i mitt liv som jag är minst stolt över, medan att sluta röka är det jag nästan är mest stolt över! :-)
      Ha det bra!

      Radera
  2. Vilken självdisciplin du har! Jag är full av beundran. Det är verkligen något att fira. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självdisciplin vet jag inte, tror mest det hänger på min envishet! För envis är jag!! ;)
      Ha det bra du också!

      Radera
  3. Stort grattis till dig! Så bra gjort att sluta. Min man slutade med snus för snart ett år sen. Efter att ha försökt sluta flera gånget så lyckades han äntligen förra året :)
    Fin bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De säger att det ska vara svårare att sluta med snus än med ciggaretter......grattis till din man!! :)

      Radera
  4. Va bra gjort av dig, efter att ha rökt så länge. Stort Grattis på 10årsdagen som rökfri :)

    SvaraRadera
  5. Fint tioårsjubileum! Det är nästan så att du gjort dig förtjänt av ännu en medalj! Själv har jag slutat röka massor med gånger, men bara en gång på riktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det där var ju inte mitt första försök eller direkt! ;)

      Radera
  6. Stort grattis! Bra gjort, det gäller att bita ihop ibland när man ska genomföra något!

    SvaraRadera
  7. Toppenbra gjort av dig! GRATTIS till 10 rökfria år! Jag vet exakt hur stolt man blir när man känner att det går vägen! Tummen upp för dig!

    SvaraRadera