onsdag 14 januari 2015

Hej bloggen!

Idag har Cecilia försökt göra allt på en gång och det blir ju lite som det blir ibland. Men om jag ska börja igår då kanske....

Igår skulle det ju ha blivit en långpromenad redan på morgonen, men kompisen Tina fick istället fara och rädda sina barnbarn och deras mamma som kört fast med bilen. Först trodde vi väl att vi skulle hinna med en promenaden ändå och under tiden jag väntade på besked åkte julen ut med en farlig fart. Sen ringde Tina och berättade att allt gått bra, men vi bestämde oss ändå för att ställa in eftersom jag på eftermiddagen skulle hjälpa pappa, som kroknat i en förkylning, att besikta bilen. Bra mycket mindre nervpirrande att besikta hans bil än min egen. ;) Efter lite eftermiddagsfika hos mor och far blev det en lång turfpromenad i mina nya skor innan jag tog bilen hem igen. Kan ju säga att skorna får mycket väl godkänt!

Och sen i morse hade jag bestämt mej för att sova länge och ladda inför jobbarnatten. Men tji fick jag! Vid åtta ringde målaren och undrade när han kunde komma för att tapetsera om mitt kök efter vattenläckan hos grannen i april.(!) Eftersom jag hellre vill ha ersättning för skadan skulle han återkomma en annan dag. Ja, och då var ju Cecilia på benen förstås och solen sken, så det blev en två timmar lång turfrunda.


Det var en något halkig turfrunda, men förutom en något för välstretchad lårmuskel och en vrickad handled gick allt bra. Och kanske ska jag lägga till att jag faktiskt gick med cykeln när den lilla olyckan inträffade. Hade det inte varit för att tvättstugan väntade hade jag nog fortsatt en stund till, förutom all is var det nästan vår i luften. Sen blev det då tvätt, städning och bak av surdegsbröd, nu middag och snart nattjobb!

Hoppas verkligen inte kollegan (eller mamma) läser det här för då, då kommer jag att få skäll för att jag inte vilar ordentligt. Aja......jag får väl skylla på målaren! ;)

Hej hopp på er!

38 kommentarer:

  1. Hörde på TV att det var många olycksfall idag p.g.a. halkan. Här besväras vi inte av den än, men det kommer säkert så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för att ni slipper undan!
      Ha det gott!

      Radera
  2. Aj då,inte kul att ramla. Men det är ju svinhalt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen! Jag gillar vintern annars, men det här är inte kul....man kan ju knappt gå ut utan att slå halvt ihjäl sej!
      Heja våren!! :)

      Radera
  3. Va roligt att du är nöjd med skorna, de är väl rätt bra fäste under dem också de dagar det är riktigt halt.

    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alls dumma de där skorna...kommer att sakna dem när det blir vår! :)
      Ha en trevlig kväll du med!

      Radera
  4. Låter ju bra att skorna fungerar - men inte så bra att du halkade ändå? På cykeln? Ja, det kanske du inte ska svara på - ifall kollegan eller mamma läser kommentarerna ;)
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag törs faktiskt svara, för engångs skull hade jag faktiskt ställt ifrån mej cykeln för att ta mej sista biten till zonen till fots! :)
      Ha en skön fortsättning på kvällen!

      Radera
  5. Hoppas handleden inte tog alltför mycket stryk. Här är det inte längre halt. Nu är det snöpulsning som gäller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är det en muskel i underarmen som värker mest och sen lårmuskeln då förstås.....trappor är ingen höjdare just nu!
      Snöpulsning låter härligt! :)

      Radera
  6. Ajjj, hoppas du ändå kan använda handen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är det värre i underarmen. Klen som bara den, så lite besvärligt var det med vändningarna i natt! Men det går över...allt går över till slut!
      Ha det bra!

      Radera
  7. Jag vet hur det är, helt plötsligt är klockan så mycket, så det där att "jag kan vila på eftermiddagen" inför nattpass, det hinns liksom inte med!
    Dina nya skor/kängor, ser supervarma ut! Ha en bra natt på jobbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dagarna går fort ibland! Natten däremot var ovanligt lång.....:....;)!

      Radera
  8. Jo då vi läser allt du skriver . Det var ju det vi prata om i natt om att vila innan jobb natt !!!!!!!!!!! Du klara ju det galant ändå :) sov gott ses i kväll kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att jag fick godkänt! :) Idag har jag sovit till halv fyra och är laddad för nya äventyr med patrullen! Få se om vi får ringa brandkåren i natt med!! :) Syns snart!

      Radera
    2. Då Sov du längre än mig. I natt tar vi något annat, måste ju variera oss :)

      Radera
    3. Mmmmm.......polis kanske.........;)..........syns snart!

      Radera
  9. Känner igen det där när man "planerar" att sova gott inför ett nattpass, det sker sällan så som har tänkt. Javisst åska. Det har pågått i några dagar nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är fascinerad av åska, det är mäktigt och visar oss människor vilka krafter naturen besitter!
      Ha det bra! :)

      Radera
  10. Åh vår i luften låter ju underbart, längtar efter att känna det :) Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del fåglar kvittrade till och med! :-)
      Ha en fin kväll!

      Radera
  11. En strålande fin bild. Tänk va målarna kan ställa till med. :)

    SvaraRadera
  12. Full rulle var det här.
    Skönt med långpromenader.
    Här blåser det igen och jag blir så kass av blåst.
    Min man brukar säga när jag är i full gång -Hur kan man vara i fyra rum och kök på samma gång?
    Hoppas mamma håller sig borta från bloggen.
    ha en skön tulpankväll
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med! Det är ruggigt när det blåser!
      Ha en skön kväll du med!

      Radera
  13. Oj, så mycket du hinner med på en dag! Cykelturfandet på våra isiga vägar och gator låter tufft men du vet väl vad du gör! Har halkat runt i centrum idag och det är inte alls kul! Nu ikväll regnar det så det är risk att det blir ännu värre. Håll hårt i cykeln om du ska ut! Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har precis bestämt mej för att ta bilen till jobbet! :)
      Ta det försiktigt i halkan!

      Radera
  14. Broddar! En vrickad handled är inget att leka med. Håll dig borta från cykeln tills den är bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är den mesta isen borta, så nu bär det iväg på en låååång cykeltur! :)

      Radera
  15. Ja allt på en gång, sån är jag med.
    Målare är bra att ha. En sån här jag hemma.
    Ta det lugnt i halkan nu.

    Hejsvejs från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem vill inte ha en målare hemma??! :-))

      Radera
  16. Vilket vackert väder. Bra mycket finare än vad som bjöds i Gbg idag. Först snö, sen regn och nu är det väldigt blött överallt om man säger så:(

    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finväder idag med, så nu bär det i väg på en turfrunda! :))

      Radera
  17. Ajaj det är många som vurpar på isgatorna nu. Inte kul. Men väldigt bra att kängorna är en fullträff. Ser riktigt sköna och varma ut.
    Just nu funderar jag som bäst på vad turfa är, promenera med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Turf är ett fysiskt spel där du börjar med att ladda ner en app till din telefon och skapar en profil, väldigt enkelt! Och sen cyklar eller går du mellan zoner som finns utmärkta på en gpskarta som dyker upp i din telefon när du är inloggad i spelet! Sen är det bara att samla poäng och medaljer och sno zoner från andra turfare! :)

      Radera
  18. Ibland hjälper det inte att ha rätt skor. Isgator är lömska och snabba. Visst är det trevligare och lugnare att besikta andras bilar. Du får sova när du blir gammal. Jag har snart ätit nästan enbart surdegsbröd i ett år. Det finns många olika recept att välja på. Lycka till med turfandet i helgen. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, surdegsbröd är gott! De här blev efter eget recept på dom mjölslattar jag hade i skåpet!
      Kram

      Radera