lördag 3 januari 2015

Revisitor fortsättningen

I morse var jag rastlös i väntan på att få ge mej ut och ta första zonen, jag hann diska och städa och göra allt möjligt innan det var dags att bege sej ut på en låång turfrunda. De första 10 gröna zonerna gick som en dans och sen var jag tvungen att cykla en bra bit i stark motvind till den elfte ännu gröna zonen. Varenda människa runt omkring mej förvandlades till fienden som var ute efter min zon, och jädrans vad jag cyklade och svor tyst för mej själv (hoppas jag i varje fall) över motvind och allts jävlighet.

Återbesök 11 idag kunde genomföras utan problem och sen var det bara att trampa vidare till andra ytterområdet där en riktig superturfare på besök i stan knyckt en hel del av mina gröna zoner. Efter ytterligare svärande på den blåsiga transportsträckan kunde ytterligare 10 gröna zoner bärgas. 10 återstod och det var bara att ta itu med nästa transportsträcka i MEDVIND ätandes äpple på cykeln och helt utan svordomar.

I det här området fanns precis så många gröna zoner jag behövde för att få ihop till medaljen och eftersom inga andra turfare var i sikte trampade jag lite lugnare. Vid den femtionde zonen väntande jag med spänning på orden " ZON TAKEN och medaljen. Men ack och ve, ingen medalj, nada helt enkelt!

Och heter man Cecilia skyller man ju inte på spelet utan naturligtvis trodde jag att jag räknat fel så det var bara att bege sej mot de fem gröna zoner som återstod att ta. Jag var lite för tidig till den första, 24 timmar hade ännu inte gått och jag höll verkligen bokstavligt talat på att frysa ihjäl. Efter att ha spenderat lite av överskottstiden på att ta fem vanliga zoner var jag bara tvungen att gå in på underbara Ljusfabriken för att värma mej lite. Jag passade också på att handla deras värmeljus gjorda av 100% stearin.


Sen bar det av igen och vid varenda zon väntade jag med spänning på medaljen som brukar dyka upp i spelappen på telefonen, men inte då. 55 återbesök och en jädrans massa cyklande på två dagar och ännu ingen medalj! :(

Dränker mina sorger med ett stort glas vin under en värmande filt! Ha en skööööön lördagkväll! Stor kram!

Ps. Har fått lite hjälp med att kolla turfs hemsida och jag har räknat fel! En zon återstår, så upp på cykeln imorgon också! Bryngan är ännu grön! :) Ds.

12 kommentarer:

  1. Stackare. Medaljen kanske ploppar upp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick hjälp att hitta min sida på warded och jag har bara tagit 49 gröna zoner. Just nu är hela Bryngan grön så det ska nog inte bli några problem att ta tio zoner till innan klockan tolv imorgon. :)
      Hoppas du har det bra i vagnen!

      Radera
  2. Du tar revisitor imorgon! Bra inlägg!
    /TheMachine :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt...ropar aldrig hej förrän jag är över bäcken! Tack för berömmet! :)
      /Canon

      Radera
  3. Vad du kämpat på idag i blåsten, bara det gör ju dig värd en medalj :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två glas vin och en stooor chokladbit fick bli dagens belöning! :)

      Radera
  4. Jag är verkligen imponerad av din energi och beslutsamhet. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kan också säga att medaljen är erövrad....rapport och bild kommer i kväll!

      Radera
  5. Medalj, äsch, du upptäcker många nya spännande platser, får röra på dig och en massa frisk luft. Kör hårt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Medaljer är viktiga grejer det!! :) Och nu är den min + nästa rank...... 39, Advanced Turfer........det du!! :-)))
      Ha det fint!

      Radera
  6. Ja, tänk vad våra moderna tekniska hjälpmedel kan trigga kroppen! Jag har aldrig testat den här varianten, men jag kan mycket väl förstå att den höjer träningsmotivationen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så roligt och ger både frisk luft och bra träning! Och i sommar planeras några kortare turfturneér för att samla unika zoner runt om i Sverige! :)

      Radera