torsdag 1 januari 2015

2015 är här!

Nyårsnatten tillbringade jag ihop med patrullen i samhällets tjänst. Eftersom jag inte hade något planerat gick jag in för en kollega som gärna ville vara ledig. Det är så i patrullen att en i varje bil är tvungen att vara ordinarie, och eftersom hennes kollega redan fått semestern beviljad var det bara en ordinarie som kunde gå in...... och varför inte?! Natten blev trevlig! Vid tolvslaget ropades "gottnyttårhälsningar" ut över kommunikationsradion Rakel medan raketerna smällde omkring oss. Senare på natten delade vi på en smörgåstårta som en av kollegorna gjort. Det var skapligt lugnt, så vi kunde nästan sitta allihop tillsammans och äta, en bil kom in och en annan åkte ut på larm och så höll det på i turordning. :)

Resten av helgdagarna har också varit mysiga. I tisdagskväll blev jag bjuden till mamma och pappa på middag. Min morbror och hans fru hade precis anlänt till stan och det var riktigt trevligt att träffa dem. Idag när jag vaknat dök Niklas och Elin upp för lite kaffe och det var också trevligt. De åkte hemåt i god tid för att se Ivanhoe på TV. Vi tjejer i familjen har sett på filmen Ivanhoe ända sen Hanna och Elin var små och fortfarande efter så många år väntar vi på att Ivanhoe ska välja Rebecca istället! ;) Och det gick ju sådär i år med!

Nu är Cecilia helt slut, tänker krypa ner i sängen och läsa en stund i boken jag håller på med nu. En riktigt skrämmande bok, "Två soldater" skriven av Roslund och Hellström. Där brinner garage i förorterna, polis och brandkår anfalls av ungdomsgäng och knäskålar skjuts i bitar........nästan som att läsa en av dagstidningarna!

Nattinatti.....och ha en riktigt god fortsättning på det nya året! Kram på er!

12 kommentarer:

  1. Så har det oftast varit för mig med, har jag inte jobbat på schemat den natten så har jag gått in för någon annan istället. Men i år har jag varit ledig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att vara ledig! Hoppas du hade en riktigt bra nyårsafton!
      God fortsättning!

      Radera
  2. Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att han väljer Rebecca nästa gång när ni sitter där 2015. Allt är möjligt i filmens värld. Det blir kanske en nyinspelning.
    Jag önskar dig ett riktigt fint 2015. En spännande bok är aldrig fel. Jag har precis avslutat en bok och funderar på vilken jag ska välja nästa gång. Det har kommit besked från bibblan att fyra av mina beställningar har inkommit. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo vi tänkte faktiskt spela in en själva så det blir som vi vill ha det! :)
      Hoppas böckerna du beställt på bibblan är bra! Kram

      Radera
  3. Hoppas du fick en natts skön sömn så du är redo för nya äventyr! Idag blåser det hårt så det är kanske äventyr nog att gå ut!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sov som vanligt som en stock!
      Ha en skön kväll!

      Radera
  4. "Två soldater" har jag läst. Den gav en bild av Stockholms södra förorter som väckte många tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om bara en liten del av boken baserades på sanningar är det förskräckligt otäckt! Känns skönt att mina barn fått växa upp i en mindre stad!
      Ha en bra kväll!

      Radera
  5. Jag har tröttnat på att vänta på att den där mesen Ivanhoe ska välja rätt kvinna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, en j.vl. mes är vad han är!! ;)

      Radera
  6. God fortsättning till dig också!

    SvaraRadera