tisdag 6 januari 2015

Bubbel, sånt man badar i alltså

Åter till söndagkvällen när jag tittade på filmen Återträffen. Jag tyckte som många andra att filmen var konstig. Jag var inte alls beredd på historiens upplägg och skulle egentligen behöva se den en gång till för att kunna bortse från historien och istället fokusera på de många små detaljerna som finns att hitta i de olika personligheterna och alla dess möten. Men nu är ju filmen en rätt så bitter historia, som inte lockar, mej i varje fall, till ännu en filmkväll! Ett litet möte som dock fastnade hos mej var när en av Annas klasskompisar mötte skådespelaren som gestaltat honom i filmen och frågade: " Men hur kunde du veta hur du skulle framställa mej i din roll i filmen?" Och får till svar från skådespelaren: "Jag kollade facebook och så." Det fastnade nog eftersom jag ibland själv reagerar starkt på vad människor delar med sej av på facebook utan varken skam eller reflektion!

Och så vidare i livet till tisdageftermiddagen då Elin och jag begav oss till Sunlight för att köpa klippkort åt mej, Elin hade redan ett. Klippkortet kostade 795, men då ingick en engångsavgift för kortet. För ett klipp kommer du in på gymmet, du kan delta i ett pass och du får tillgång till en 25-meters bassäng och bubbel (sånt man badar i alltså). Jag har köpt kortet för att kunna simma och det gjorde vi. En kilometer och en himla massa bubbel blev det. Mysigt umgänge med dottern och nio klipp återstår! :)

Sen bar det av till jobbet i alldeles för lite kläder, glömde nämligen att kolla termometern innan jag gav mej av på cykeln. Det var trevligt att träffa det ordinarie gänget igen efter några extranätter med de andra arbetslagen. Eftersom min allra bästa kollega Tina också turfar blev det lite prat om våra senaste turfäventyr. Hon berättade att hennes hundar vet precis var turfzonerna är och stannar snällt i varenda zon under deras promenader. Tänk att träna upp en turfhund som kunde gå på egna promenader och ta zoner med min mobil i ett bälte.....men ......det skulle nästan vara att fuska va´?

Nu laddning för ytterligare en natt med patrullen! Kram och kärlek!


13 kommentarer:

  1. Va härligt med bubbel!
    Stod verkligen och lurpassade på plats i bubelpoolen uppe i Åre, sedan när det vart ledigt så njöt jag länge av stunden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så skönt! Varmt och avkopplande! :)

      Radera
  2. Vad bra, jag har tänkt att börja simma, jag och en arbetskollega. Fast här har vi alla gratis för att gå in på alla badhus i staden, en bra arbetsförmån :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken lyx! Här har vi 1000 kronor i friskvårdsbidrag varje år, men det har jag planerat att lägg på terminsavgiften för yogan!

      Radera
  3. Tittade inte på filmen men min gamla mor gjorde det hon sa att den var konstig och stängde av tv:n och la sej.-)
    Våra vovvar skulle passa som turfhundar, håller sej alltid runt en när man fotar.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  4. Snygg bild där med kranen och månen.

    SvaraRadera
  5. Tror inte jag sett den filmen. Snygg bild!

    SvaraRadera
  6. Fint fångad bild med månen och lyftkranen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Della, Marit och Violen......vad kul att ni gillar min bild! Hade tänkt lägga ut den som bidrag på temat "människoskapat", men det hanns aldrig med.
      Ha det bra!

      Radera
  7. Ser ditt svar där, vi har friskvårdbidrag med, men upp till 1500 kr, dvs det vi lägger ut det får vi hälften av så om vi lägger ut max 3000 kr får vi 1500 kr tillbaka. Och det gäller även massage / fotvård osv.

    Visst är dte nostalgi med dessa banden, även min mamma blev nostalgiskt när jag berättade att jag har köpt hem sådana och hur jag minns henne sittandes med att virka mattor av dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minnen från förr väcker verkligen känslor! :)

      Radera
  8. Jag valde att inte se den filmen. Bara jag hör Anna Odells namn så väljer jag något annat! tyvärr en förutfattad mening, men hon är otroligt speciell!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt prat om filmen gjorde mej nyfiken. Och är det något jag kan konstatera efter att ha sett den är att Anna Odell är väldigt speciell!
      Ha det bra!

      Radera