lördag 17 januari 2015

Släpp det och turfa en runda.......

Idag har Cecilia cyklat av sej lite frustration, men i huvudet snurrar fortfarande mycket. Jag har bland annat tänkt på det en del av dagens livstils coacher säger: "Kan du inte påverka det.....släpp det!" Jag kan inte påverka vårdpersonalens löner eller ambulanssjukvårdarnas långa arbetspass, men hur lätt är det att släppa det, det handlar ju om hela samhällets framtid och mina medmänniskors väl och ve.

Men nu så......SLÄPP DET.....så går vi vidare med lite bilder från dagens turfrunda. Här är stans just nu värsta turfzon. Här får jag lämna cykeln och gå ett hundratal meter mot det röda tornet, just nu på en rejält knöglig isbana. Härmed utnämner jag turfzonen Räserrakan till stans fulaste och halaste zon.


Här kommer en bild tagen från zonen StabilPonton på Brandholmen.


På bron ligger zonen BholmBridge, en av stans vackraste zoner.


På väg mot en av de mest avlägsna zonerna HomeFarmZone som jag brukar få behålla länge.


Det var lite trögt att trampa igång min ömma lårmuskel, men sen gick rundan som en dans. Så skönt med frisk luft och massor av motion. Nu måste jag kila.....

Ha en skön kväll!! Kram och kärlek!

13 kommentarer:

  1. Det är väl skönt att kunna släppa "saker och ting" :) Turfing verkar ju vara ett bra sätt att göra det på. Jag läser - men får då inte lika mycket motion som du ;)
    Men, vi kan ju inte släppa det som vi tycker är orättvist, eller helt enkelt FEL, för gott ... hur skulle det då se ut i välden ... tål inte att tänka på!
    Önskar dig en skön lördagskväll och en minst lika skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dej också en skön söndag. Här har vi finväder så jag tänkte ge mej ut på en fotorunda......det är ju fototriss idag! :)

      Radera
  2. Turf på dig. Trevlig söndag. Kram Bosse

    SvaraRadera
  3. Jag måste googla på "turfing" eftersom jag inte vet vad det är. Något med cykling har jag ju förstått.
    Fantastiskt underbara hus på bild nr 2!
    Ha en skön söndag önskar
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är husen i ett av Nyköpings nyaste bostadsområden Brandholmen. Området ligger precis vid havet och jag tror de som bor det även kan hyra båtplats.
      Önskar dej också en skön söndag!

      Radera
  4. Jag tycker du är en tuffing som cyklar i det vädret! Min står undanställd tills det blir barmark!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid cyklat året om, men med turfningen har det typ blivit värre än värst......
      Ha en skön söndag!

      Radera
  5. Underbara bilder, gillar omgivningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en vacker stad jag bor i. Ska ut och fota till fototriss nu, kanske blir det en tur till hamnen.
      Ha det bra!

      Radera
  6. Fina bilder från en "ishalt" landskap.

    SvaraRadera
  7. Kul att du har varit på Brandholmen och turfat! Visst är det vackert här ute!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Ser iskallt ut men mycket vackert :)

    SvaraRadera