tisdag 20 januari 2015

Trampelitramp.....

Riktiga mysdagar har passerat! Igår började dagen med APT på jobbet och sen blev det lunch med Tina på stan. Vi åt buffé på en kinarestaurang, och då går det som det alltid går.....jag åt för mycket. När vi hade skilts åt väntade dagens turfrunda. Jag tror den friterade kycklingen och alla vårrullar i magen stal all energi för cykeln var ovanligt trögtrampad....hua.

Efter rundan på några timmar cyklade jag hem för att blogga och äta lite mat invirad i filtar och med raggsockor på. Men inte på något vis i världen blev jag varm så vid sju packade jag väskan och så tog jag bilen till Sunlight gym och spa för en kilometers simning och massor av varmt bubbel. Så skönt!

Och sen idag hade jag bestämt träff med Tina för en långpromenad med hennes hundar. Vi skule träffas halv elva och gå i skogen för att samla fem nya turfzoner till henne. Jag begav mej hemifrån redan strax efter halv nio för att turfa hem lite zoner även till mej...... det kostar på att ligga på topp. Efter envist trampande stannade jag till för att ta en zon vid Nyköpingshus och får se det mest fascinerande jag sett på länge. Jag fick se en strömstare jaga i forsen ovanför slottet. Jag blev stående länge för att titta och fotade också lite. Tyvärr blev bilderna inget vidare, men minnet har jag kvar i varje fall. :) Sen blev det trevlig långpromenad i fin omgivning med Tina och hennes två hundar.


Sen hem för lite lunch och sen bar det av mot konditoriet för att inhandla två semlor och sen vidare till gamla mormor för lite eftermiddagsfika. Och tog jag bilen då?! Nepp, kan ju absolut inte missa några turfzoner! :)

Näe, nu slocknar jag snart i soffan.....kram och kärlek!

16 kommentarer:

  1. Låter som mig det när det dukas fram buffé ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, herregud, jag kan liksom inte sluta! :)

      Radera
  2. Hej. Vilken härlig dag du har haft. Massor med friskluft och go fika. Hoppas att resten av veckan blir lika bra.
    Tjingeling

    SvaraRadera
  3. Måste verkligen kolla upp det här turfandet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, som jag tjatar förstår jag att du blir nyfiken! :)
      Ha det bra!

      Radera
  4. Vilken underbar och givande dag :)

    SvaraRadera
  5. Det låter som ljuva dagar och nu har jag nästan fattat vad turfen handlar om efter att ha kollat ditt svar. Tror jag får kolla hur det ser ut med turftillgången här i närområdet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att ladda hem appen och kolla läget! Tråkigt nog är det lite dåligt om zoner i de mindre samhällena, men annars finns det gott om dem! :)

      Radera
  6. Vilken läcker bro! Och häftigt att få se en strömstare, det har jag aldrig gjort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen magiskt att se den jaga. Den flög och dök sen ner motströms och var borta en bra stund innan den dök upp igen med bytet i näbben......

      Radera
  7. Det går att cykla i minusgrader men inte på full mage, är min erfarenhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, det gick verkligen riktigt tungt.....men hem kom jag! :)

      Radera
  8. Vilken dag! Jag blir nyfiken på Turfande och vad det är. Ha dé gott! Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Avstår nog cyklandet, för mycket snö här.
    Ha det bra

    SvaraRadera