fredag 23 januari 2015

Hej bloggen!

Dagarna går, eller rättare sagt springer iväg. Lika fort som jag sprang igår springer dom dock inte. Jo, det var så att jag på kvällen skulle byta om till kvällens höjdpunkt, mjukisbyxorna, och när jag haft byxorna på mej en kort sekund for en av de största husspindlarna jag sett ur ena byxbenet och iväg åt ena hållet for spindeln medan jag sprang åt andra. Spindeln gömde sej väl och är fortfarande försvunnen..........får väl se var han dyker upp nästa gång!

Idag blev det så bil till ett lönesamtal med chefen. Sen bar det av till Blomsterlandet för att inhandla lite blommor till helgen. Det blev tulpaner och så tre krukor med olika små lökväxter som jag planterat i krukor och vinglas.....ett glas sparades naturligtvis för något ska man väl ha fredagsvinet i. :)

Sen blev det lunch och cykeln till stan för att uträtta lite ärenden. Eftersom inte cykeln gick att låsa i kylan blev ärendena inställda, lite turfning och lita fotande blev det dock innan jag vände hemåt igen.


På eftermiddagen har jag städat och tvättat i föreningens tvättstuga. Det slog mej plötsligt att tvättstugor är väldigt bra att tina cyklar i......det ena ledde till det andra och nu är fina cykeln både upptinad, ren och välsmord. Nu ett glas vin och imorgon ska jag bara njuta av "frifrudagen", för även om jag numer är singel har jag förstått att jag alltid förblir fru.......eller blir man kanske fröken igen?!


Syns kanske hos fototriss imorgon! Kram och kärlek!

6 kommentarer:

  1. Smörj upp låset lite så löser det sig, lämpliga medel finns på bensinmackarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Idag har det funkat bra! :)

      Radera
  2. Aahhhh *ryser* Spindlar är verkligen inte min typ av husdjur. Hujedamig! Speciellt inte i kvällens höjdpunkt!
    Har också funderat på det dr och kommit fram till att "en gång fru alltid fru" - i alla fall enligt tradition. VI kanske skulle komma på något liknande engelskans Ms som varken är Mrs eller Miss ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur?! Det är ju konstigt att det inte finns något vettigt ord på svenska.
      Ha en skön fortsättning på lördagen!

      Radera
  3. Ja, tiden går ibland alldeles för fort. Spindlar har jag inget problem med och när jag ser en i badrummet så blir jag glad för det sägs att det ger lycka att ha en spindel hemma hos sig.

    Önskar dig en skön lördag!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det stämmer ju i varje fall......för lycklig är jag! :)
      Ha en skön lördag du med!

      Radera